اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از مراسم تجلیل از خبرنگاران نهبندان

وقتی خبرنگاران فرصتی برای صحبت و بیان مشکلات خود ندارند

کمبود وقت و عدم برنامه‌ریزی در زمان‌بندی سبب شد تا بیشتر خبرنگاران نهبندانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، فرصتی برای صحبت و بیان مشکلات خود پیدا نکنند.

وقتی خبرنگاران فرصتی برای صحبت و بیان مشکلات خود ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، شامگاه دوشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه و تنی چند از مسئولان اجرایی نهبندان مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان برگزار شد. البته بعد از سه سال بود که می‌دیدیم بیش از 10 مدیر در مراسم تجلیل از خبرنگاران حضور دارند.

حسین حاجی‌بلگو تنها یک هفته است که بعد از محمدمهدی عظیمی به عنوان فرماندار نهبندان معرفی شده و وی طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، مدیری رسانه‌ای است.

فرماندار نهبندان تمامی سعی خود را برای برگزاری مراسم قدردانی از خبرنگاران این شهرستان قبل از تشکیل مراسم محوری تجلیل از خبرنگاران در مرکز استان خراسان‌جنوبی کرد.

طی نامه‌ای که به دست خبرنگاران برای حضور در جلسه تجلیل از خبرنگاران نهبندان رسید، قید شده بود جلسه رأس ساعت 18:30 برگزار می‌شود که البته با 18 دقیقه تاخیر آغاز شد که البته تأخیر 45 دقیقه و یک ساعتی در برگزاری مراسم و جلسات اداری به امری بدیهی تبدیل شده است.

این جلسه آن‌طور که از ظاهرش پیدا بود حداقل 9 سخنران داشت و در مدت یک ساعت و نیمی که به اذان مغرب و عشاء مانده بود باید این تعداد افراد صحبت می‌کردند. البته در این جلسه که سالانه یک بار برای خبرنگاران برگزار می‌شود قاعدتا باید خبرنگاران صحبت و طرح مشکل کنند.

این جلسه بعد از تلاوت قرآن با سخنان امام جمعه نهبندان آغاز و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سه پیشکسوت اصحاب رسانه در ادامه به اختصار و در مدت زمانی بسیار کوتاه به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند اما نوبت به خبرنگاران دیگر که رسید از وقت اذان هم گذشته بود و جلسه خود به خود پایان یافت.

*بیشتر اوقات حتی نقد منصفانه به مزاج مدیران شهرستان خوش نمی‌آید

خبرنگار فارس در اواخر این جلسه به کم بودن زمان و زمان‌سنجی نامناسب این جلسه معترض شد که با ترشرویی برخی از مسئولان و مدیران حاضر در مراسم همراه بود و به طبع بعضی از آنها خوش نیامد.

البته بهانه مسئولان در زمینه صحبت‌های دیگر خبرنگاران به بعد از نماز و صرف شام موکول شد. بعد از نماز و شام هم قرار شد خبرنگارانی که صحبت نکرده و سخنان بسیاری داشتند، در جلسه‌ای تخصصی با فرماندار نهبندان مشکلات خود را در میان بگذارند.

در جلسه‌ای که متعلق به خبرنگاران بود، خبرنگاران زمانی برای صحبت پیدا نکردند!

باید این نکته را یادآور شوم که کمبود وقت و عدم برنامه‌ریزی در زمان‌بندی سبب شد تا بیشتر خبرنگاران نهبندان در جلسه تجلیل از خبرنگاران این شهرستان فرصتی برای صحبت و بیان مشکلات خود پیدا نکنند.

بگذریم، ما خبرنگاران باید از چه انتقاد و گلایه کنیم؟ از مشکلات و تنگناهای مالی بگوییم؟ چه مشکلات و کمبودهایی که به نظر برخی مدیران لاینحل است، بگوییم؟ از برخورد سرد بعضی مسئولان با اصحاب رسانه بگوییم؟ از تعامل و همکاری کم روابط عمومی‌های نهادها با خبرنگاران بگوییم؟ از انتقادهای سازنده خود در ارتباط با مسائل شهرستان که با ترشرویی برخی مدیران و کوبیدن خبرنگار مواجه می‌شود، بگوییم؟

گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که خبرنگاران در بیشتر زمان‌ها از مغفولان درگاه مدیران هستند.

برخی ادارات واحد روابط عمومی ندارند

یکی از مشکلات مطرح شده توسط یکی از پیشکسوتان عرصه خبر نهبندان در این مراسم بحث روابط عمومی و ضعف آنها و حتی نبود واحد روابط عمومی در برخی از ادارات این شهرستان بود.

خبرنگار برای کسب خبر، بیشتر اوقات به روابط عمومی اداره مراجعه می‌کند اما جای بسی تاسف است که واحدی که چشم و گوش مجموعه اداری است در برخی از ادارات نهبندان با عدم چارت اداری و نیرو مواجه است.

همچنین باید تاسف بخوریم که روابط عمومی بعضی از ادارات نهبندان در حوزه اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف بوده و حتی در بیشتر اوقات با خبرنگاران نیز تعامل ندارند و خبرنگار را همانند توپی در زمین مدیر مجموعه، معاونان و روابط عمومی پاس می‌دهند.

نکته پایانی را بگویم؛ ای کاش بیاید آن زمانی که به کار رسانه‌ای و خبری به عنوان یک شغل معمولی نگریسته نشود و مسئولان و آحاد جامعه اهمیت کار رسانه‌ای را به درستی درک کنند.

=============

  گزارش از ابوذر اربابی

=============

انتهای پیام/69003/گ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول