اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت اصحاب رسانه نهبندان:

رسانه ابزاری مهم در توسعه فرهنگ است

پیشکسوت اصحاب رسانه شهرستان نهبندان از رسانه به عنوان ابزاری مهم در توسعه فرهنگ جامعه یاد کرد.

رسانه ابزاری مهم در توسعه فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، منصور تاجری شامگاه دوشنبه در جلسه تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر نهبندان که با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همراه بود، اظهار داشت: اصحاب رسانه در واقع نقش روشنگری در جامعه را ایفا می‌کنند.

وی از رسانه به عنوان ابزاری مهم در توسعه فرهنگ جامعه یاد کرد و گفت: رسانه و خبرنگاران با اطلاع‌رسانی خود در تمامی زمینه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

پیشکسوت اصحاب رسانه شهرستان نهبندان با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: معظم‌له به منظور همگرا شدن و اتحاد بیشتر مردم و مسئولان در راستای رسیدن به اهداف عالیه نظام هر سال را به شعاری مزین می‌کنند و امسال را نیز سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند که خبرنگاران و اهل قلم هم در این زمینه همیشه تلاش کرده اما باید بیش از پیش به این مهم اهتمام ورزند.

تاجری در ادامه با بیان اینکه کار خبری و مطبوعات در حقیقت در راستای کار امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: کار خبرنگار در جامعه سبب نشاط و تنویر افکار عمومی و منشا تحولات عظیمی در تمامی زمینه‌ها می‌شود.

وی نقش‌آفرینی مطبوعات در راستای تنویر افکار عمومی را بسیار مهم خواند و گفت: جراید و روزنامه‌ها ارزان‌ترین و سودمندترین وسیله و ابزار در دسترس مردم برای اطلاع‌رسانی و مبارزه با آسیب‌ها محسوب می‌شوند.

این کارشناس مطالعات سیاسی خاورمیانه، اختصار در گفتار، شفافیت و صحت را از عمده مزایای رسانه مکتوب دانست و اظهار داشت: روزنامه‌نگاری در نهبندان دارای مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که در بخش سخت‌افزاری می‌توان به فقدان امکانات مالی، بحث آگهی‌های تبلیغاتی و هزینه‌های نشر و در بخش نرم‌افزاری نیز می‌توان به کمبود نیروهای کیفی و ضعف روابط عمومی‌های ادارات اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان نیز در این مراسم ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: اگر خبرنگاران در خدمت حق و ارزش‌های اسلامی باشند کار آنها در ردیف کار و رسالت پیغمبری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مومن‌زاده افزود: کمپانی و بنگاه‌های خبرپراکنی‌ غرب به سرکردگی انگلیس و استکبار جهانی امروز با دروغ‌پراکنی حق را وارونه جلوه می‌دهند و اذهان عمومی ملت‌ها را مغشوش کرده و آنقدر دروغ‌ها و اخبار غلط خود را تکرار می‌کنند که اذهان عمومی آنها را می‌پذیرند.

وی خاطرنشان کرد: اما در جامعه اسلامی ما کار خبری بادقت و صحت انجام می‌شود و در این راستا باید بیش از گذشته کار جمعی و همگرایی‌ها را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/69003/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول