اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار قرآنیان با رهبر معظم انقلاب/۲

آرزویی که محقق شد/ شعری در وصف امام‌ خمینی/ تلاوت زیبا؛ نتیجه ۱۳ سال تلاش

برآورده شدن آرزوی بوسه به دست رهبر انقلاب، تلاوت بدون اضطراب فردی پس از ۱۳ سال تحمل اضطراب مسابقات و شعر‌خوانی داور پاکستانی در وصف حضرت امام‌ خمینی(ره) برخی حاشیه‌های دیدار قرآنیان با مقام معظم رهبری بود.

آرزویی که محقق شد/ شعری در وصف امام‌ خمینی/ تلاوت زیبا؛ نتیجه ۱۳ سال تلاش

خبرگزاری فارس-مهدی احمدی: حافظان، قاریان، اساتید و شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.

در ورودی حسینیه خوش‌وبشی با دوستان و قرآنیان داشتیم و راهرو‌های ورودی را به همراه «جعفر فردی» نفر اول مسابقات طی می‌کردیم. برخی به فردی می‌گفتند شما نفر اول مسابقات هستی چرا در صف ایستادی اما لبخند نفر اول مسابقات تنها پاسخ دوستان بود.

در ورودی حسینیه میهمانان با شربت و شیرینی پذیرایی می‌شدند و با وجود اینکه حدود یک ساعت زود‌تر به حسینیه «امام‌خمینی(ره)» آمده بودم انبوه جمعیت که بیش از 90 درصد صحن حسینیه را پر کرده بودند مرا متعجب کرد.

شعار‌های «ای‌رهبر آزاده آماده‌ایم آماه»، «دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ما»، «ابالفضل علمدار خامنه‌ای نگه‌دار»، «ای پسر فاطمه منتظر توهستیم» و ... فضای حسینیه را معطر کرده بود و آقا ساعت 10:40 به جمع قرآنیان پیوست.

«مجید یراق‌بافان» با جمله معروفش «الهم انت السلام و منک السلام و علیک یرجعوا السلام» برنامه را آغاز کرد و تلاوت آیات 186 به بعد سوره‌ مبارکه «آل عمران» توسط «جعفر فردی» آغاز‌ بخش این محفل قرآنی بود.

 

 

گویا فردی اضطراب 13 سال تلاوت در مسابقات را کاملاً کنار گذاشته بود زیرا تلاوت زیبایی ارائه کرد که کمتر از او دیده و شنیده بودیم.

پس از فردی «بهزاد هژبری» اول رشته حفظ این دوره از مسابقات به تلاوت قرآن کریم پرداخت. صدای حزن‌انگیز هژبری باعث رضایت حاضران از وی شد و به یاد آرزویش یعنی بوسه به دستان رهبری افتادم و با خود گفتم مهم‌ترین آرزوی هژبری برآورده شد.

 

 

نفر بعدی که در جایگاه تلاوت قرار گرفت قاری اهل کشور فیلیپین «محمد عسکر» بود و شور خاصی در حسینیه به پا کرد.

 

 

شیخ «محمد منیر» داور سوری مسابقات نفر بعدی بود که در جایگاه تلاوت قرار گرفت و دقایقی به اجرای چند قطعه ابتهال در وصف و ثنای پیامبر و اهل‌بیت(ع) پرداخت.

تلاوت استادانه شیخ «عبد‌الوهاب طنطاوی» برنامه بعدی این محفل نورانی بود که فریاد «الله الله و احسنت» حاضران را برانگیخت.

 

پس از تلاوت طنطاوی «بزرگشاه الازهری» داور پاکستانی این دوره از مسابقات از جای خود برخواست و با فریاد و لهجه غلیظش گفت: من بسیار خوشحال هستم که به دیدار رهبر انقلاب آمده‌ام. من بسیار به «اهل‌بیت(ع)» پیامبر محبت دارم.

وی به وصف «امام خمینی(ره)» پرداخت و شعری را که خودش در توصیف رهبر کبیر انقلاب اسلامی سروده بود قرائت کرد. لهجه این استاد قرآن کریم به سختی اجازه می‌داد تا این اشعار را متوجه شویم اما شور و هیجان وی در ابراز علاقه به امام و رهبر سبب فهم اشعار وی می‌شد که در بندهایی از آن آمده بود؛

خدا شاهد نشد پیدا مثالش

برای مؤمنان شد غم گساری

به حمد‌الله راحت یافت جانم

به یاد آن دلم یابد قراری

منم قاری غلام آل اطهار

زپنج تن لطف بر من خاکساری

سپس وی به سمت رهبر رفت و پس از دست‌بوسی با احترام از جای برخواست و عقب عقب از معظم له دور شد.

تلاوت «هاشم روغنی» داور این دوره از مسابقات آخرین تلاوت در این محفل بود که این استاد قرآن کریم با ارائه یک تلاوت استادانه، آمادگی بالایش در فنون تلاوت دوباره یادآوری کرد.

 

 

حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران این مراسم بود که طی سخنانی کوتاه گزارشی از برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ارائه کرد.

سخنرانی مقام معظم رهبری پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول