اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری گینه‌ای در گفت‌وگو با فارس:

مشتاق زیارت امام رضا(ع) هستم/فرمایشات امام خامنه‌ای برای مسلمانان حجت است

نماینده کشور گینه کوناکری در مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به حجت‌بودن فرمایشات مقام معظم رهبری برای مسلمانان، گفت: زمانی که اعزام من برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران قطعی شد از امکان زیارت حرم امام رضا(ع) بسیار خوشحال شدم.

مشتاق زیارت امام رضا(ع) هستم/فرمایشات امام خامنه‌ای برای مسلمانان حجت است

«محمد آدم» نماینده کشور گینه کوناکری در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سطح مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: من در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهایی همچون لیبی و مالزی شرکت کرده‌ام اما سطح مسابقات جمهوری اسلامی ایران با سایر مسابقات جهان قابل قیاس نیست.

این قاری 19 ساله گینه‌ای با اشاره به نحوه ورودش به فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: کمتر از 9 سال داشتم که همراه با پدرم قرآن می‌خواندم اما پس از گذشت چند سال تصمیم گرفتم در کلاس‌های قرآنی شرکت کنم تا بتوانم استعدادهای خود را ارتقا دهم که البته در این راه خانواده‌ام به من کمک بسیاری کردند.

آدم با بیان اینکه یادگیری مقامات قرآنی و همچنین انس با کلام الهی تأثیر قابل توجهی در زندگی من داشت، افزود: هم‌اکنون 10 سال است که به امور قرآنی می‌پردازم و در عرصه تلاوت قرآن فعالیت می‌کنم. انس دائمی با کلام حق ذهنم را باز کرد به طوری که با وجود سختی‌های بسیار توانستم به دانشگاه رفته و در رشته اقتصاد تحصیل کتم.

اتحاد مسلمانان خاری در چشم دشمنان اسلام است

نماینده کشور گینه کوناکری در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره اینکه برگزاری مسابقات قرآنی شوری خاص در جهان اسلام به پا می‌کند، تصریح کرد: اتحاد مسلمانان و همچنین اجتماع آنها خاری در دشمن دشمنان اسلام است بنابراین تمامی مسلمانان باید برای ایجاد وحدت برنامه‌ریزی کنند.

وی، سفر به ایران را یکی از بهترین سفرهای خود عنوان کرد و گفت: من یک بار امام خامنه‌ای را از نزدیک ملاقات کرده‌ام، البته چندین بار فرمایشات ایشان را از طریق رسانه‌ها شنیدم. به نظر من امام خامنه‌ای یک شخصیت منحصر به فردی هستند که فرمایشات ایشان برای تمامی مسلمانان جهان حجت است؛ به همین جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران برایم خاطره بسیار خوبی است که دوست دارم این خاطره ماندگار برایم همیشه تکرار شود.

آدم با بیان اینکه دوست دارم هر چه سریع‌تر به حرم مطهر امام رضا(ع) بروم، ادامه داد: زمانی که اعزام من برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران قطعی شد بیش‌تر از اینکه خوشحال باشم که می‌توانم در این رقابت شرکت کنم، از امکان زیارت حرم امام رضا(ع) خوشحال بودم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول