اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

نظر حافظ قرآن عربستانی درباره حافظ ایرانی/ او شایسته اولی است

نمانیده کشور عربستان در مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به تمایز تلاوت نماینده ایران در این مسابقات گفت: آقای هژبری شایسته کسب مقام نخست در این مسابقات است چرا که علاوه بر توجه به معنای آیات از مقامات متنوعی استفاده کرد.

نظر حافظ قرآن عربستانی درباره حافظ ایرانی/ او شایسته اولی است

«علیرضا بن محمد بن عبدالله الحاجی محمد» نماینده کشور عربستان در رشته حفظ سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات تلاوتی بی‌نظیر داشت، گفت: آقای هژبری مقام نخست را کسب می‌کند چرا که وی متفاوت و بسیار جذاب تلاوت کرد.

وی با اشاره به تلاوت بدون غلط نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ، ادامه داد: نماینده ایران در تلاوت خود از مقامات متنوعی استفاده کرد و علاوه بر این با حزن خاصی و همه وجود تلاوت کرد که همین امر باعث تمایز تلاوت وی با دیگر رقبا بود.

کسب مقام نخست هژبری دور از انتظار نیست

این حافظ جوان عربستانی خاطرنشان کرد: زمانی که تلاوت حافظ ایرانی را شنیدم با همه وجود متوجه تمایز تلاوت ایرانیان با سایر کشورها شدم. به نظر من ایرانیان با همه وجود برای کسب رتبه تلاش کرده بودند بنابراین کسب رتبه نخست وی دور از انتظار نیست.

وی در خصوص نحوه حفظ قرآن خود اظهار داشت: من از 15 سالگی وارد عرصه حفظ قرآن شدم و به مدد الهی در سن 17 سالگی یعنی در مدت دو سال کل قرآن را حفظ کردم.

نماینده عربستان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران فعالیت‌های قرآنی ایرانیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت‌‌های قرآنی ایران بسیار خوب است؛ ایرانیان در زمینه حفظ کلاس‌های متنوعی حتی برای بانوان برگزار می‌کنند اما در کشور عربستان به بانوان کمتر توجه می‌شود که این امر یکی از مهم‌تین ضعف‌های کشور ما است.

انتهای پیام/م.خ

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول