اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نتایج نهایی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

«عرب و غیرعرب»، «سیاه و سپید»، همگی جزء پیشتازان قرآنی جهان/ قرآن میثاق مشترک ماست

نتایج نهایی و ترکیب شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همگی نوید رقابت در یادگیری بهتر قرآن و ارائه تلاوت و عملی بهتر از آن را در سراسر کره زمین و در بین تمام برادران مسلمان از «عرب و غیرعرب» و «سیاه و سپید» می‌دهد.

«عرب و غیرعرب»، «سیاه و سپید»، همگی جزء پیشتازان قرآنی جهان/ قرآن میثاق مشترک ماست

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شکوه تمام برگزار شد؛ شکوهی که در ائتلاف قرآنی نمایندگان تمام امت اسلام متجلی شد و سیاه و سفید، عرب و غیر عرب، همگی بر قرآن، این ریسمان مستحکم خداوند و اتصال بین زمین و آسمان چنگ زدند تا دوباره اتحاد ایمانی و الهی خود را به رخ دشمنان توحید و عدالت بکشند و پیکره آنها را به لرزه درآورند.

با نظاره کردن این صحنه، انسان احساس می‌کند آنچه که هدف از نزول قرآن را تشکیل می‌داده نه تنها به وقوع پیوسته بلکه در حال گسترش روز افزون است؛ چرا که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «و کَذلِکَ اَوحَینا اِلَیکَ قُرءاناً عَربیاً لِتُنذِرَ اُمَ القُری وَ مَن حَولَها» و این آیه نشان دهنده رسالت جهانی رسول اکرم و نزول قرآن برای تمام ملل زمین است.

امروز پس از گذشت بیش از 1400 سال از صدر اسلام، وضع حضور قرآن در بین ملل مختلف به گونه‌ای شده است که در مسابقاتی مانند مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، افراد غیر عرب با برادران عرب زبان خود که مفتخر به تکلم به زبان قرآن کریم هستند؛ در ارائه «تلاوت أحسن» از قرآن کریم رقابت می‌کنند و نوید گسترش روز افزون دین محمدی را می‌دهند؛ دینی که امروز تا قلب اروپا و آمریکا حقیقت خود را گسترده و دل‌های جویای حق آن را دریافته و پذیرفته‌اند.

با نگاهی به ترکیب شرکت‌کنندگان در این مسابقات و همچنین برترین‌های آنها در می‌یابیم که امروز افرادی از تمام نقاط کره‌ زمین مشغول آنند که در تلاوت و انشاءالله عمل به قرآن کریم از دیگر برادران مسلمان خود پیشی بگیرند تا نماد «فاستبقوا الخیرات» باشند.

پس از این مقدمه کوتاه، نتایج نهایی این مسابقات را که تابلویی زیبا از در کنار هم قرار گرفتن برترین‌های قرآنی جهان از نقاط مختلف کره زمین است از نظر شما خواهد گذشت.

نفرات برتر رشته تلاوت این دوره از مسابقات عبارتند از؛

جعفر فردی از ایران

محمد عسگر از فیلیپین

محمود محمد یوسف ابراهیم از مصر

سید ثمرالدین صمداف از تاجیکستان

محمد رمضان عیدی بینده از تانزانیا

نفرات برتر رشته حفظ کل قرآن این دوره از مسابقات عبارتند از؛

بهزاد هژبری از ایران

عبدالقادر عبدالعزیز احمد عبدالعزیز از مصر

مطیع الله مطمئن از افغانستان

محمد لطفی سلیمان از اندونزی

هارون مامادو حسن از نیجر

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول