اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پورمعین در گفت‌وگو با فارس:

کار حافظ و قاری ایرانی مشکل است/ رقبا قوی و داوری‌ها دقیق و عادلانه است/ یک داور ایرانی، 2 داور خارجی

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به قوی بودن قاریان و حافظان در مرحله فینال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دقت تیم داوری‌ که متشکل از 2 داور خارجی و یک داور ایرانی است، گفت: ایرانی‌ها کار مشکلی در دفاع از برتری خود خواهند داشت.

کار حافظ و قاری ایرانی مشکل است/ رقبا قوی و داوری‌ها دقیق و عادلانه است/ یک داور ایرانی، 2 داور خارجی

«محمدرضا پورمعین» رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به رشد کمی و کیفی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: امسال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور متسابقان بیش از 70 کشور جهان برگزار شده است که این امر نشان‌دهنده جایگاه و سطح خوب این مسابقات در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی جهان است.

وی با بیان اینکه آنچه رقابت را در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با سایر دوره‌ها متمایز کرده، نظم خاصی است که در تمامی بخش‌ها و مراحل مسابقات به چشم می‌خورد، ادامه داد: زمان‌بندی و همچنین وجود متسابقان توانمند در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، شکوهی ایجاد کرده که نه تنها افراد قرآنی بلکه عموم مردم جذب مسابقات شده‌اند.

2 داور خارجی، یک داور داخلی

پورمعین در خصوص داوری مسابقات بین‌المللی قرآن، خاطرنشان کرد: امسال دو داور خارجی در مقابل یک داور داخلی به قضاوت مسابقات بین‌المللی قرآن می‌پردازند که این ترکیب‌بندی در جایگاه خود بی‌نظیر و نشان‌دهنده سطح بالای این دوره از مسابقات قرآن است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه متسابقان، گفت: در نخستین سالی که مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد تنها متسابقان 16 کشور حضور داشتند اما با گسترش اسلام و بیداری اسلامی امسال شاهد رشد 80 درصدی تعداد متسابقان نسبت به نخستین دوره مسابقات هستیم.

پورمعین به ارتقای فعالیت‌های قرآنی به ویژه افزایش تعداد حافظان قرآن در کشورهای اروپایی و آفریقایی اشاره کرد و گفت: راه‌یابی 39 حافظ کل قرآن کریم به مرحله نیمه نهایی بیانگر این است که افراد کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از سطح قابل قبولی برخوردار بوده و برای کسب رتبه تلاش بسیاری کرده‌اند.

فعالیت‌های قرآنی در اروپا و آفریقا رو به رشد است

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان قاره آفریقا در مسابقات بین‌المللی قرآن امسال ستودنی است، ادامه داد: توجه به فضای قرآنی در کنار اهمیت دادن به ورزش در کشورهای اروپایی و همچنین تأثیرات بیداری اسلامی در کشورهای آسیایی و آفریقایی به وضوح دیده می‌شود.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به سنگین بودن سطح رقابت در مسابقات قرآن افزود: کیفیت مسابقات به گونه‌ای است که نمایندگان ما اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنند به طور حتم رتبه‌های اول و دوم را واگذار خواهند کرد.

پورمعین به حضور داوران مصری همچون استاد «بسیونی» و «احمد نعینع» در مسابقات قرآن با وجود محدودیت‌هایی که در کشورشان برایشان لحاظ شده است اشاره کرد و گفت: برخی در هفته‌های گذشته نظرات نامناسب و پلیدی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و مسابقات بین‌المللی مطرح کردند اما اساتید قرآنی نشان دادند به دور از عصبیت مذهبی و سیاسی خواستار ترفیع و رشد فعالیت‌های قرآنی هستند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول