اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان اوقاف در اختتامیه مسابقات قرآن عنوان کرد

برگزاری مسابقات قرآن چیزی بر خلاف خواست دشمنان است/ نقش امام و رهبری در شکل‌گیری مسابقات

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه، برگزاری مسابقات قرآن را چیزی بر خلاف خواست دشمنان عنوان کرد و از نقش ایجادی و حمایتی رهبران جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

برگزاری مسابقات قرآن چیزی بر خلاف خواست دشمنان است/ نقش امام و رهبری در شکل‌گیری مسابقات

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعدازظهر امروز دوشنبه 12 خردادماه 1393 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری و جمعی از فرماندهان لشگری و کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری مطلوب سی‌ویکمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات، همزمان با مبعث پیامبر(ص) آغاز و با ولادت امام‌حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به پایان رسید.

وی با اشاره به حضور نمایندگان 71 کشور در این دوره از مسابقات گفت: سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی با حضور 110 نفر از نمایندگان 71 کشور جهان و حضور 10 داور خارجی، 5 داور داخلی و 3 ناظر برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن، مبنی بر کمرنگ کردن فعالیت‌های قرآنی گفت: برخلاف میل دشمنان که نمی‌خواهند قرآن در جهان اسلام وجود داشته باشد؛ مسلمانان برخلاف استکبار حرکت می‌کنند و تجمعاتی نظیر مسابقات برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت امام‌خمینی (ره) گفت: امام‌خمینیف انقلاب اسلامی را بنا کرد و به نتیجه رساند و امروز که در آستانه ارتحال آن بزرگوار هستیم یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان اوقاف، مقام معظم رهبری را ادامه دهنده راه امام راحل بیان کرد و گفت: مقام معظم رهبری راه امام را ادامه داد و این دو بزرگوار همواره توجه ویژه‌ای به قرآن کریم داشتند. این برنامه هم به لطف وجود رهبر معظم انقلاب در سال 1360 با حضور 12 کشور آغاز شد و امروز 71 کشور در آن حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در کنار مسابقات برگزار شد، گفت: در کنار این دوره از مسابقات همایش‌های پژوهش‌های قرآنی و تجلیل از بانوان به همراه نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تلاوت «جعفر فردی» نفر اول این مسابقات در رشته قرائت آغازگر این مراسم بود و در ادامه «بهزاد هژبری» نفر اول مسابقات حفظ به همراه گروه تواشیح استان خوزستان برنامه‌های خود را اجرا کردند.

اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات از دیگر بخش‌های این مراسم بود که طی آن به نفرات اول 60، دوم 50، سوم 40، چهارم 30 و پنجم 20 میلیون ریال اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح فردا با دیدار قاریان، حافظان و شرکت‌کنندگان این مسابقات با مقام معظم رهبری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول