اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

استفاده از تولیدات داخلی از شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه اصفهان گفت: جلوگیری از اسراف و تبذیر، دقت در نوع معماری و استفاده از تولیدات داخلی از جمله شاخصه‌های محقق شدن اقتصاد مقاومتی است.

استفاده از تولیدات داخلی از شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای قرارگاه سیدالشهدا (ع) و سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به روش‌های محقق شدن شعار سال اظهار کرد: تغییر معیشت رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است.

افزود: هنگام مرگ از انسان سه سؤال می‌شود که عمرت را کجا فنا دادی، جوانی‌ات را چگونه کهنه کردی، مالت را از کجا درآوردی و چگونه خرج کردی و این امر نشان از اهمیت اقتصاد در اسلام دارد.

امام جمعه اصفهان به کار‌گیری عقل در خرج کردن را بسیار مهم‌‌تر از پول درآوردن دانست و تصریح کرد: یک انسان ممکن است که بدون هیچ فکری و به عنوان مثال به واسطه ارث یا شانس، پول‌دار شود، اما آنچه اهمیت دارد، چگونه خرج کردن آنها است.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: تمام کمال و رشد یک انسان به این است که سه چیز داشته باشد که فهم دین یکی از آنها است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اهمیت فهم درست دین تا جایی است که برخی علما افرادی را که به واسطه عادت و تقلید اسلام آورده‌اند را مسلمان نمی‌دانند، تاکید کرد: چرا که اگر بدون استدلال موضوعی را بپذیرد با یک شبهه یا اتهام شخص دین خود را می‌بازد.

وی دومین ملاک امام صادق (ع) را صبر در سختی‌ها دانست و ادامه داد: انسان باید در سختی‌های جسمی، روحی و حتی سختی‌هایی که به واسطه دین‌داری، ترک گناه و انجام واجبات است، صبر داشته باشد و این امر در اسلام چنان اهمیت دارد که در برخی روایات ایمان بدون صبر به جسم بدون سر تشبیه شده است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: صبر برای انسان حکم ترمز و گاز را در خودرو دارد که بدون آنها ماهیت خودرو معنا ندارد، همچنین شخصی که در سختی‌ها  تحمل نداشته باشد، فردی بی‌کمال است.

وی به سومین ملاک اشاره و اظهار کرد: تغییر معیشت رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است و این موضوع به عنوان سومین ملاکی است که امام صادق (ع) برای یک انسان رشد‌یافته ضروری می‌دانند.

طباطبایی‌نژاد خطاب به مسئولان گفت: به صورتی برنامه‌ریزی و عمل کنید که منافع مملکت و مردم به خوبی لحاظ شده باشد و از هر‌گونه اسراف و تبذیر دوری کنید.

وی تصریح کرد: در اسلام بر ملاک‌های اقتصاد مقاومتی بسیار تأکید شده است و بی‌توجهی ما به این شاخصه‌ها و عدم رعایت اصول، مشکلات متعدد اقتصادی را به وجود آورده است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: جلوگیری از اسراف و تبذیر، دقت در نوع معماری و استفاده از تولیدات داخلی از جمله شاخصه‌های محقق شدن اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول