اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی در قم تشکیل شد

کمیته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی با هدف تبیین راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال در حوزه فرهنگ و اقتصاد در قم تشکیل شد.

کمیته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی در قم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کمیته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی با هدف تعیین سند توسعه استان و تبیین راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال در حوزه فرهنگ و اقتصاد تشکیل و نخستین جلسه خود را به ریاست محمدرضا فلاح زاده مشاور عالی استاندار قم، دبیری حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان و کارشناسان در سالن جلسات استانداری قم برگزار کرد.

مشاور عالی استاندار قم در ابتدای این نشست در سخنانی بر ضرورت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای عملیاتی شدن شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تأکید کرد و گفت: لازم است شورای عالی وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای تعیین سیاست‌های کلی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند.

فلاح‌زاده بررسی و شناسایی آسیب‌ها را مقدمه رسیدن به راهکارها عنوان کرد و افزود: با تشکیل جلسات متعدد این شورا و استفاده از نظرات فعالان فرهنگی، سند توسعه استان تنظیم می‌شود تا نقشه راهی برای فرهنگ‌سازی شعار سال باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسات موانع مسیر پیش‌رو، شناسایی و جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: باید در ابتدا نقش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این امر مشخص شده تا پس از تعیین راهکارها، تعلیم و تعلم را برای فرهنگ‌سازی شعار سال در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه که دبیری این شورا را عهده‌دار است در سخنانی، تشکیل این جلسه در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را به فال نیک دانست و اظهار کرد: امیدواریم به زودی شاهد ثمرات هم اندیشی نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان، کارشناسان، صاحب نظران و نخبگان فرهنگی در این شورا باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فرهنگ و اقتصاد را موضوعی پیچیده و اساسی برشمرد و گفت: در این مقوله باید از پایه و اساس شروع کنیم، به همین منظور باید در ابتدا پرسش‌های حول محور نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی جمع آوری شده تا از این پرسش‌ها نظام موضوعات تدوین شده و پس از آن اولویت‌ها تعیین شود.

وی با بیان اینکه در تعیین اولویت‌ها باید کارکرد آنها را در صحنه عینیت و عمل ببینیم، اضافه کرد: با این روش، اولویت‌ها مشخص می‌شوند و می‌توانیم ببینیم که کدام موضوع اولویت‌دار پس از اجرایی شدن، راهگشای دیگر مسائل می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پس از تعیین اولویت‌ها بسته اجرایی هر موضوع را تدوین کنیم تا دستگاه یا دستگاه‌های مرتبط با آن مامور اجرای آن شوند.

در ادامه این نشست، حاضرین در جلسه و اعضای این کمیته به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله این نظرات، لزوم تعیین شاخص‌های فرهنگی استان بود که توسط حامد حجتی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح شد.

وی بر لزوم تعیین حداقل 10 شاخص فرهنگی در استان قم تأکید کرد و اظهار داشت: شاخص‌های فرهنگی مانند حوزه علمیه و کتابخانه‌ها و... در توسعه و تعیین شاخص‌ها می‌توانند کمک بسزایی داشته باشند.

معاون ارشاد قم همچنین تفکیک فعالیت‌های سطحی فرهنگی از فعالیت‌های فرهنگی موثر را ضروری دانست و افزود: با این روش، کارهای عمیق فرهنگی از امور لحظه‌ای جدا می‌شوند.

انتهای پیام/2258/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول