اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خبر داد

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی پژوهش در علوم و صنایع غذایی

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این پژوهشکده در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری خبر داد.

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی پژوهش در علوم و صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، رسول کدخدایی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در مورد راهبردهای اقتصاد مقاومتی در تمام ارگان‌ها گفت: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وظیفه اصلی خود را تامین امنیت غذایی می‌داند و به منظور اجرایی شدن این راهبردها، کمیته‌ای راهبردی در این زمینه تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا احیای پروژه‌های نیمه صنعتی و نمونه‌سازی محدود دستاوردهای پژوهشی، ارائه مشاوره رایگان به صنایع، انجام پژوهش‌های کاربردی و حمایت ویژه از آنها و ارائه دستاوردهای پژوهشکده به شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی ادامه داد: همچنین پشتیبانی علمی و پژوهشی در تبیین و تدوین استاندارد محصولات غذایی، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر و فراهم کردن زیرساخت‌های نرم و سخت‌افزاری پروژه‌های نوآورانه در حوزه صنایع غذایی از دیگر راهبردهایی بوده که برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در پژوهشکده در دست اقدام است.

کدخدایی با بیان اینکه محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد یکی از موارد مهم در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری در اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌های مناطق جغرافیایی از جمله مواردی است که در رشد بهره‌وری اقتصادی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی گفت: همچنین افزایش تولید داخلی نهاده‌ها با استفاده از نتایج پژوهش‌های علمی انجام شده، افزایش تولیدات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور از این روش، شفاف‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن از شاخص‌های مهم تقویت اقتصاد و کاهش وابستگی به خارج از کشور است.

انتهای پیام/2202/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول