اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی:

اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی گفت: هرگونه توجه به بنیان‌های تولیدی، بر توانمندی و قابلیت اقتصادی کشور می‌افزاید و اقتصاد ما را در برابر نوسانات و بحران‌های خارجی مقاوم‌تر می‌سازد و اجرای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی باشد

مصطفی عمادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از آن‌جا که مسئله حاد و اساسی در اقتصاد کشورمان، در حال حاضر مسئله بیکاری است، و با توجه به این که نمی‌توان طرح هدفمندی یارانه‌ها را نیمه کاره باقی گذاشت، و گرایش به اقتصاد مقاومتی، در مفهوم جدید آن هم اکنون به صورت یک ضرورت درآمده است، اقتصاددانان بر این باورند که ادامه طرح هدفمندی یارانه‌ها باید با نگاه به تولیدکننده دنبال شود.

وی ادامه داد: این در حالی‌ است که در فاز اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تمام توجه به مصرف‌کننده  معطوف شده بود و از تولیدکننده غافل شده بودیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی افزود: چنانچه در فاز دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تولیدکنندگان مورد عنایت قرار گیرند، این امر سبب خواهد شد تا از یک‌سو، تولید افزایش یابد، درآمدها افزون گردند، و رشد اقتصادی بیشتر شود.

وی یادآور شد: از طرف دیگر، افزایش توان تولیدی از یک‌سو، عرضه کل را افزایش می‌دهد، و با تولید کالا و خدمات بیشتر، جامعه می‌تواند از نرخ تورم بکاهد، علاوه بر آن  تقاضا برای استخدام نیروی کار را ارتقاء و نرخ بیکاری را پائین می‌آورد.

عمادزاده خاطر نشان کرد: هرگونه توجه به بنیان‌های تولیدی، بر توانمندی و قابلیت اقتصادی کشور خواهد افزود و اقتصاد ما را در برابر نوسانات و بحران‌های خارجی مقاوم‌تر می‌سازد.

این استاد دانشگاه گفت: در واقع از آن‌جا که هدف اساسی اقتصاد مقاومتی تحکیم پایه‌های تولیدی کشور است، تولیدکنندگان بایستی مورد حمایت قرار گیرند بنابراین توصیه می‌شود که در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تولیدکنندگان توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/63028/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول