اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دنبال کاهش تورم است

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: نرخ تورم امروز جامعه 30 درصد است و دولت در تلاش است تا با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آن را به 25 درصد برساند.

دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دنبال کاهش تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خلیلی‌خواه ظهر امروز در گردهمایی مدیران سه دوره آموزش و پرورش در اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بخش عمده‌ای از صنعت گردشگری استان مرهون تلاش‌های فرهنگیانی است که در ستاد‌های اسکان از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کردند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری بر روی 2 بحث بسیار تاکید شده که بحث نخست مربوط به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک زیرساخت باید در کشور مورد توجه باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: بحث دوم مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است که نیاز به روشنگری و آگاهی‌بخشی فرهنگیان در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها شرایط نسبت به حال بسیار مطلوب بود به طوری که با رشد اقتصادی هشت درصد مواجه بودیم و نرخ بیکاری نیز کم بود.

خلیلی‌خواه تصریح کرد: نرخ تورم امروز جامعه ما 30 درصد است و دولت در تلاش است تا با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آن را به 25 درصد برساند.

وی یادآور شد: برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها نیاز به تلاش چند برابر افراد و به خصوص فرهنگیان آموزش و پرورش است تا بتوانیم فاز اول را آسیب‌شناسی و فاز دوم را به خوبی در جامعه اجرا کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: فاز اول هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 با هدف رسیدن به نرخ رشد اقتصادی مستمر و بدون نفت و افزایش عدالت اقتصادی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بیش از اندازه بر روی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها در گذشته باعث شد تا از سیاست‌های کلان دیگر کشور غافل بمانیم و همین باعث شد تا در ارائه یارانه‌ها نگاهی جدید بکنیم.

خلیلی‌خواه با اشاره به اساسی‌ترین مشکلات مرتبط در زمینه پرداخت مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: بالا بودن میزان یارانه‌ها در بودجه عمومی دولت، پرداخت همگانی و کاهش اثربخشی یارانه‌های ناشی از برخورداری گروه‌های مختلف درآمدی و افزایش بی‌رویه مصرف انرژی فشار بر منابع عمومی بودجه دولت و ... از جمله مشکلات اساسی پرداخت یارانه مرحله اول بوده است.

وی با تاکید بر مزایای پرداخت یارانه مرحله اول در استان همدان گفت: پرداخت یارانه مرحله اول باعث افزایش 30 درصدی تولید در استان، افزایش 20 درصدی بازتولید منابع حاصل از اجرای قانون، افزایش میزان تولید برخی از محصولات کشاورزی و کاهش 2,9 درصدی مصرف برق در استان همدان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها باعث شد 152 درصد درآمد‌های حاصل از فروش برق افزایش یافته و همچنین درآمد حاصل از فروش گاز در استان بیش از 6 برابر شده است.

وی ادامه داد: درآمد‌های حاصل از فروش آب در استان همدان 98 درصد افزایش یافته و همچنین مصرف فرآورده‌های نفتی در استان طی 2 سال گذشته در هر سال 62 درصد صرفه‌جویی را به همراه داشته است.

خلیلی‌خواه عنوان کرد: اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها باعث شده تا روزانه 14 درصد در مصرف آرد در استان همدان صرفه‌جویی شود.

وی همچنین از جمله ضعف‌های اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها را کاهش هشت درصدی صادرات دانست و افزود: کاهش 2 درصدی سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی و افزایش بدهی معوق شرکت‌های آب، برق و گاز از دیگر ضعف‌های مرحله اول بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: از جمله مهم‌ترین مشکلات اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها این بود که بخشی از درآمد که باید صرف سیستم تامین اجتماعی می‌شد اتفاق نیفتاد و همچنین سرمایه‌گذاری در تولید طرح‌های عمرانی مولد انجام نگرفت، شرکت‌های آب و برق نیز با کمبود نقدینگی مواجه و نتوانستند به تولید بپردازند.

وی در پایان گفت: برای آسیب‌شناسی مرحله اول و اجرای مرحله دوم یارانه‌ها در دولت 12 کارگروه تشکیل شده تا بتوانند ضعف‌ها و مشکلات را شناسایی کنند.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول