اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تحقق عدالت اجتماعی

پرداخت یارانه‌ها هدفمند شود

شهردار رشت به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه‌ها برای تحقق عدالت اجتماعی باید هدفمند شود.

پرداخت یارانه‌ها هدفمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدابراهیم خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: اجرای طرح مذکور اجرایی می‌شود اما یارانه‌ها باید هدفمند شود.

وی ادامه داد: مردم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را برای تحقق عدالت اجتماعی به‌راحتی می‌پذیرند و بینش‌ها و روش‌ها را باید در این زمینه تغییر دهیم.

خلیلی خواستار مشخص شدن هدف از مشارکت عمومی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شد و افزود: دولت در تصمیم‌گیری‌ها باید به بخش‌های تولیدی جامعه کمک کند تا به عدالت اجتماعی برسیم.

شهردار رشت با بیان اینکه قصد این نیست کسی در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شرکت نکند، تصریح کرد: قصد هدفمندسازی یارانه‌ها برای تولید ثروت به منظور تحقق عدالت اجتماعی است.

وی، بر استفاده از رسانه‌ها به منظور تبیین اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد.

*انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه هدف ستاد هدفمندسازی است

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور از تشکیل ستاد اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این استان خبر داد و گفت: آماده‌سازی عمومی مردم برای اجرای قانون مذکور از وظایف ستاد است.

محمدعلی نجفی، تلاش برای انصراف داوطلبانه دریافت یارانه را از وظایف ستاد اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دولت طبق تبصره 21 قانون بودجه موظف شده مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: اجرای قانون مذکور در مرحله نخست دارای نقص‌هایی بود.

نجفی به افزایش یک‌باره قیمت‌ها در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: در بعضی از بخش‌ها شاهد افزایش 400 درصدی قیمت‌ها بودیم.

استاندار گیلان با تاکید براینکه افزایش قیمت در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با شیب ملایم انجام می‌شود، تصریح کرد: ممکن است افزایش قیمت در بعضی از کالاها از 40 تا 100 درصد باشد.

وی میزان مصرف انرژی در ایران را 2 برابر سرانه جهانی دانست و اظهار کرد: متوسط زمان مورد نیاز برای دو برابر شدن مصرف انرژی در جهان 45 سال است و در ایران این مدت به 12 سال می‌رسد.

نجفی در ادامه از پرداخت بدهی حقوق و مزایای تمام کارکنان اداره‌های گیلان خبر داد و یادآور شد: بدهی سال‌های 91 و 92 بازنشستگان استان پرداخت شده است.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز در سال‌های اخیر در کشور، بیان کرد: نبود اعتبار کافی داخلی و ساخته نشدن پالایشگاه‌ها اثر منفی در اقتصاد کشور داشته است.

این مسئول از برداشت 200 میلیارد دلاری قطر از سهم ایران در پارس جنوبی خبر داد و گفت: سهم برداشت قطر از منطقه مذکور بیش از ایران است.

وی به دریافت یارانه سنگین بخشی از مردم در قالب استفاده از حامل‌های انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: قیمت بعضی از حامل‌های انرژی یک نهم نرخ واقعی است.

نجفی با بیان اینکه عدالت مورد نظر هدفمندسازی یارانه‌ها در جامعه اجرا می‌شود، تصریح کرد: سال‌های اخیر شاهد رشد منفی 44 درصدی در صنعت و منفی 37 درصدی در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور بودیم.

استاندار گیلان بخش دولتی را 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار دانست و خاطرنشان کرد: 75 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

*گیلان 2 هزار پروژه نیمه‌تمام دارد

وی از وجود 2 هزار پروژه نیمه‌تمام در گیلان خبر داد و بیان کرد: مجلس دولت را موظف به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کرده و راهی جز اجرای قانون برای رسیدن به اهداف مورد نظر نداریم.

نجفی با بیان اینکه در سال دهم اجرای سند چشم‌انداز توسعه کشور هستیم، اظهار کرد: وارد چهارمین سال برنامه پنجم توسعه کشور شدیم.

استاندار گیلان با تاکید براینکه نباید اجازه ایجاد اندیشه منفی در جامعه داده شود، تصریح کرد: گیلان جزو استان‌هایی است که مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را با کمترین تنش اجرایی می‌کند.

به گزارش فارس، از جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان تاکنون 16 فرماندار انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کردند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول