اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خواستار شد

برخورد با رسانه‌های التهاب‌آفرین هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خواستار تذکر و برخورد با رسانه‌ها و سایت‌های التهاب‌آفرین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این استان شد.

برخورد با رسانه‌های التهاب‌آفرین هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات مرحله دوم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان اظهار کرد: فعالیت بعضی از سایت‌ها و افراد در مواقعی با نیت خاص برای دامن زدن به برخی از مسائل مضاعف می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی از سایت‌ها پیرامون اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مطالبی را از سال گذشته منتشر کردند، افزود: سایت‌های مذکور معتقدند دریافت یارانه حق همه است و دولت حق حذف هیچ یارانه‌ای را ندارد.

یاری اطلاع‌رسانی برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در روستاها را محدود خواند و بیان کرد: فرمانداران با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای پر جمعیت می‌توانند در زمینه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مطرح شدن شایعه در تاکسی‌ها، مغازه‌ها و بعضی از محافل که دسترسی مردم به رسانه مورد اطمینان نیست، تصریح کرد: به رسانه‌ها و سایت‌هایی که نقش تخریبی دارند و به مسائل دامن می‌زنند باید تذکر داده و برخورد شود.

مردم انتظار دریافت چهار برابر یارانه را دارند

فرماندار لنگرود نیز در جلسه مذکور به پرداخت یارانه در مرحله نخست هدفمندسازی به تمام مردم اشاره کرد و گفت: افکار عمومی انتظار دریافت سه تا چهار برابر مبلغ یارانه کنونی در مرحله دوم اجرای قانون مذکور را دارند.

سیدرضا جوادپور با بیان اینکه اعلام شده تعداد افراد یارانه‌بگیر باید کاهش پیدا کند، افزود: موضوع مذکور نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاهی به اقشار مختلف جامعه است.

وی خواستار ثبت‌نام نهادهای امدادی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از مددجویان شد و بیان کرد: کمیته امداد و بهزیستی مسئولیت ثبت‌نام از مددجویان زیرمجموعه خود را به عهده گیرند.

جوادپور بر مشخص شدن هزینه کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: هزینه ثبت‌نام کافی‌نت‌ها در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 500 تومان بود اما تا مبلغ 2 هزار تومان از مردم دریافت ‌کردند و این موضوع در مرحله دوم نیازمند کنترل است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه نماینده دادگستری در کمیسیون ماده 10 برای بررسی شکایت‌های مردم هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید به منظور اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ارائه خدمات بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

وی ایجاد آرامش در جامعه را سبب به میدان آمدن تمام افراد برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: افزایش 3.5 درصدی تولید کالا با واقعیت 20 درصدی قیمت‌ها در جامعه همخوانی ندارد و در این‌باره باید تدبیر شود.

پرداخت 20 درصد هدفمندی یارانه‌ها به واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: پژوهش‌های علمی در مرحله نخست اجرای قانون مذکور انجام شده بود و قیمت تمام‌شده واحدهای تولیدی 3.5 درصد افزایش داشت.

علی منتظری با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شوک بازار نداریم، افزود: 20 درصد یارانه‌ها در مرحله دوم با تاکید دولت در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته می‌شود و تلاش می‌کنیم سهم استان را بگیریم.

وی به تامین کالا در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بازار اشاره کرد و یادآور شد: آمادگی اجرای قانون مذکور در بازار وجود دارد.

منتظری با بیان اینکه بخشی از کالای مورد نیاز گیلان از خارج از استان تامین می‌شود، تصریح کرد: نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در بحث بازرسی و نظارت هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کنترل فضای روانی بازار برای افزایش تقاضا را نیازمند اطلاع‌رسانی دانست و خاطرنشان کرد: قبل و پس از سال با نظارت بر توزیع کالا قیمت‌ها کنترل شده است و کمترین شوک را در هدفمندسازی یارانه‌ها داریم.

پذیرش مردم مهم‌ترین اصل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه مذکور پذیرش مردم را مهم‌ترین اصل در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت چهره‌ها و قهرمانان ملی در اجرای قانون مذکور تاثیرگذار است.

انتهای پیام/84001/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول