اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

مددجویان امداد جزو اولویت‌ پرداخت یارانه‌ها هستند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها کمک به اقشار نیازمند است، مددجویان امداد جزو اولویت‌ پرداخت یارانه‌ها هستند.

مددجویان امداد جزو اولویت‌ پرداخت یارانه‌ها هستند

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌های کمک به اقشار نیازمند است، مددجویان کمیته امداد امام خمینی جزو اولویت‌ پرداخت یارانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان هدفمندی، مهلت ثبت‌نام در مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها از 20 تا 30 فروردین‌ماه جاری به مدت 10 روز است که مددجویان باید با مراجعه به سایت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: مددجویان زیرپوشش این نهاد همانند سایر افراد با توجه به ردیف کد ملی خود بر اساس روز شمار تعریف شده نسبت به ثبت‌نام خود تا پایان مهلت اعلام شده اقدام کنند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: مددجویانی که توانایی و دسترسی به اینترنت را ندارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی در سطح استان نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند.

به گفته وی، حتی‌المقدور با توجه به مهلت تعریف شده 10 روزه برای ثبت‌نام از مددجویان می‌خواهیم نسبت به ثبت‌نام خود در نزدیک‌ترین محل زندگی خود اقدام کرده تا با این کار فرصت برای افراد سایر مددجویانی که دسترسی کمتری دارند در دفاتر کمیته امداد امام خمینی سطح استان فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین خطاب به افراد متمکن جامعه نیز اظهار کرد: هدفمندسازی یارانه‌ها بستری برای رفع مشکلات و نیازهای محرومان جامعه بود و افراد توانمند باید با همکاری در این طرح بستر تحقق عدالت اجتماعی را فراهم کنند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ افرادی که توانایی مالی دارند باید با انصراف خود از ثبت‌نام در این مرحله بستر اجرای هرچه کامل‌تر این قانون را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: هدفمندسازی درست یارانه‌ها ضمن تحقق عدالت اجتماعی به دولت در راستای اجرای طرح‌های عمرانی، اجتماعی و رفاهی نیز کمک می‌کند.

زکات رکن اصلی اقتصادی در اسلام است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر استان در زمینه جمع‌آوری زکات در این استان گفت: زکات همیشه اصلی‌ترین رکن اقتصادی در اسلام است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: هر جامعه اسلامی که در زمینه اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد باید به وجوهات شرعی که از سوی مردم پرداخت می‌شود، توجه خاصی داشته باشد.

وی افزود: اگر متمکنین جامعه به وظایف دینی خود در زمینه پرداخت زکات عمل کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه هموار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ یکی از مهم‌ترین پارامترهای کمیته امداد امام خمینی تقویت بحث زکات است و هدف‌گذاری این نهاد در این راستا جمع‌آوری بیش از 15 میلیارد زکات است.

موسی‌نژاد عنوان کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری اعضای شورای زکات و علما و روحانیون بستر تحقق این مهم را همچون سنوات گذشته فراهم کنیم.

وی در پایان از راه‌اندازی خانه زکات در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و افزود: در صورت تامین زمین از سوی خیرین یا دولت آمادگی احداث خانه‌های زکات را در شهرستان‌های مختلف استان داریم.

انتهای پیام/79002/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول