اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری جیرفت تأکید کرد

دهیاران حلقه ارتباط مردم و مسئولان

سرپرست فرمانداری جیرفت دهیاران را حلقه ارتباط میان مردم و مسئولان دانست و گفت: دهیاران باید تلاش کنند تا زمینه حضور بخش خصوصی را در دهستان‎ها فراهم کنند.

دهیاران حلقه ارتباط مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‎روش بعد از ظهر امروز در همایش همیاران پلیس، دهیاران و شوراهای اسلامی در این شهرستان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای اصل مربوط به شوراها به مردم اعتماد و زمینه مشارکت آن‎ها را در عمران، آبادانی و سازندگی کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما شاهد رشد و شکوفایی روستاها در سایه تلاش شوراها و دهیاری‎ها هستیم، ابراز داشت: یکی از عوامل تأثیرگذار که می‎تواند، مسئولان را در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند، مشارکت مردم در تمام عرصه‎ها است.

امینی‎روش با بیان اینکه با وجود همکاری مردم در زمینه مسائل ترافیکی، مسئولان با مشکلات کمتری مواجه می‎شوند، تصریح کرد: تنها با حضور پلیس در جاده‎ها، جریمه کردن و اعمال قوانین نمی‎توان، آمار تصادفات را کاهش داد.

وی با تقدیر از تلاش‎های فرماندهان پلیس راه جنوب کرمان و شهرستان جیرفت افزود: باید در بحث اصلاح زیرساخت‎ها، نقاط حادثه‎خیز، جاده‎ها و ... گام برداشت و با همکاری مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات و ... در راستای ارتقا فرهنگ رانندگی تلاش کرد.

قصور متولیان فرهنگی در ایجاد فرهنگ رانندگی

امینی‎روش با انتقاد از اینکه آمار تصادفات جاده‎ای در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست، عنوان کرد: متولیان بخش فرهنگ و همچنین والدینی که بدون توجه به آموزش فرزندان خود وسایل نقلیه در اختیار آنان قرار می‎دهند در این امر قصور کرده‎اند.

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه رانندگی افراد نشان دهنده شخصیت آنان است، گفت: باید تمام مسئولان با پلیس راه در راستای امنیت و سلامت مردم همکاری کرده تا از تلفات در این بخش تا حد امکان کاسته شود.

تغییر نگرش منفی مردم نسبت به پلیس راه

امینی‎روش با تأکید بر تغییر نگرش منفی مردم نسبت به پلیس راه عنوان کرد: نیروی پلیس راه در شرایط مختلف برف، باران، طوفان و ... در راستای تأمین امنیت و سلامت مردم گام برمی‎دارد، بنابراین دلیلی بر نگاه منفی به پلیس در جاده‎ها وجود ندارد که البته این ضعف به عدم انجام کار فرهنگی در این زمینه برمی‎گردد.

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: ارائه برگ جریمه باید در آخرین مرحله صورت گیرد، اما باید با افراد قانون‎شکن با قاطعیت و شدت برخورد شود تا جاده‎ها و راه‎هایی امن برای مردم ایجاد شود.

امینی‎روش بیان داشت: دهیاران باید بحث ساخت و ساز در روستاها، اجرای طرح‎های هادی، آبخیزداری و آبخوان‎داری، پروژه‎های عمرانی، مشارکت مردم در بخش‎های مختلف و ... را با جدیت مد نظر خود قرار دهند.

وی دهیاران را حلقه ارتباط میان مردم و مسئولان دانست و اذعان داشت: دهیاران باید کمک‎های مردم را در راستای توسعه و آبادانی روستاها جلب کرده و با همکاری آنان به منطقه خود خدمات ارزنده‎ای ارائه دهند.

امینی‎روش با تأکید بر تجدید نظر در عملکرد دهیاران طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: بخشداران باید عملکرد دهیاران را ارزیابی کرده و به صورت مستمر وضعیت آنان را در بخش‎های مختلف رصد کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به رویکرد استان کرمان در زمینه توسعه اقتصادی در چهار بخش ساردوئیه، جبالبارز، مرکزی و اسماعیلیه شهرستان جیرفت بخش خصوصی حاضر شده است، دهیاران نیز باید تلاش کنند تا زمینه حضور آنان را در دهستان‎ها فراهم کنند.

شتاب در ورود بخش خصوصی به شهرستان جیرفت

امینی‎روش با اشاره به ایجاد زیرساخت‎های شهرستان جیرفت تصریح کرد: شتاب بسیار خوبی در زمینه سرمایه‎گذاری، حمایت از بخش خصوصی و راه‎اندازی کارخانه‎های موجود در سطح شهرستان ایجاد شده است.

جنوب کرمان یکی از امن‎ترین مناطق کشور

وی تأمین امنیت را اولویت اصلی ذکر و افزود: اطمینان می‎دهیم که شهرستان جیرفت و به تبع آن منطقه جنوب استان کرمان یکی از امن‎ترین نقاط کشور بوده و دارای ظرفیت‎های بسیار گسترده‎ای است که باید شکوفا شود.

انتهای پیام/80001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول