اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان:

مدیریت صحنه حادثه در هر شرایط به عهده پلیس راه است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت صحنه حادثه در هر شرایط به عهده پلیس راه است و سایر سازمان‌ها موظف هستند با هماهنگی پلیس وارد عمل شوند.

مدیریت صحنه حادثه در هر شرایط به عهده پلیس راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا مجرد صبح امروز در همایش امداد و نجات جاده‌ای در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به تشریح وظایف هر یک از دستگاه‌های امدادی در تعطیلات نوروز پرداخت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان افزود: مدیریت صحنه حادثه از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و جان مصدومان است.

این مسئول اذعان داشت: دقایق اولیه حادثه را دقایق طلایی می‌دانند که نحوه برخورد با مصدوم از مهم‌ترین عوامل ایجاد امید و جلوگیری از صدمات احتمالی است.

وی ادامه داد: برای بالابردن سطح علمی و کاهش سطح صدمات احتمالی برگزاری کلاس‌های آموزشی هماهنگ و منظم بین دستگاه‌های امدادی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بروز صدمات و  آمار تلفات جاده‌ای است.

دبیر کمیته ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت صحنه حادثه در هر شرایط به عهده پلیس راه است و سایر سازمان‌ها موظف هستند با هماهنگی پلیس وارد عمل شوند و نحوه حضور دستگاه‌های امداد رسانی و ارائه خدمات در آخر توسط پلیس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مجرد افزود: پلیس راه پس از کسب خبر از بروز حادثه باید ظرف مدت حداکثر 15 دقیقه در صحنه حادثه حاضر و امنیت صحنه حادثه را به منظور تسریع درامداد رسانی و نجات جان مصدومان با اعمال محدودیت ترافیکی و نصب علائم موقت متناسب با نوع حادثه برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: از وظایف راهداری حضور در صحنه برای اجرای وظایف محوله، پاکسازی و انتقال وسایط نقلیه، اسکان موقت مسافران است، میانگین حضور در صحنه حادثه برای راهداری 30 دقیقه مصوب شده است.

مرکز مدیریت اورژانس با حضور به همراه امکانات تخصصی در صحنه حادثه و اقدامات درمانی اولیه، تثبیت وضعیت  مصدومان و انتقال به مراکز درمانی به هر صورت ممکن هوایی و زمینی را برعهده  دارد و میانگین حضور آن در صحنه 15 دقیقه است.

دبیر کمیته ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اذعان داشت: هلال احمر استان با حضور به موقع به همراه تجهیزات و امکانات جاده‌ای و انجام عملیات نجات و رها سازی مصدومان و اسکان و تغذیه و خدمات کمک‌های اولیه، حمایت روانی، پوشش هوایی حادثه دیدگان و انتقال متوفی  را بر عهده دارد، میانگین حضور در صحنه حادثه برای این دستگاه امدادی،  15 دقیقه است.

وی ادامه داد: شرکت نفت با تشکیل اکیپ‌های پاکسازی در هنگام وقوع حوادث جاده‌ای باید با هماهنگی با پلیس راه ظرف مدت 2 ساعت در صحنه حضور یابد.

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول