اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان خبر داد

راه‌اندازی 112 دهیاری در روستاهای مریوان

فرماندار شهرستان مریوان گفت: 112 دهیاری در روستاهای این شهرستان ایجاد شده که به بازویی پرتوان برای مسئولان دولتی در مریوان تبدیل شده ‌است.

راه‌اندازی 112 دهیاری در روستاهای مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی دهیاران مریوان که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش و همت دهیاران و شوراهای روستا باید برای رونق گرفتن هر چه بهتر روستاها و پویا شدن آنها متمرکز شود و برای رسیدن به این امر اقدامات لازم صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان مریوان اضافه کرد: دولت برای ایجاد ارتباط بهتر و سالم‌تر با مردم روستانشین اقدام به ایجاد دهیاری‌ها کرد و در همین راستا اقدامات جالبی انجام گرفته است؛ در این بین در شهرستان مریوان بیش از 112 دهیاری به وجود آمد که امروزه به بازوی پرتوانی در این مورد تبدیل شده‌اند.

رشیدی‌پور افزود: با توجه به این‌که دهیاران وظایفی از نظر قانونی بر عهده دارند و به عنوان رابط بین مردم و مسئولان هستند لذا باید این افراد از تمام توانایی‌های خود در راستای رفع معضلات موجود استفاده کرده و برای پویایی روستاها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هر چند امکانات موجود در امور عمرانی در حد ناچیزی است اما دهیاران می‌توانند در دخیل کردن مردم روستاها برای آبادانی هر چه بهتر و بیشتر این مکان‌ها اقداماتی قابل توجه را انجام دهند.

محمد دانش دهیار روستای کولان نیز گفت: چند سال است که جاده مرزی باشماق مریوان در کنار این روستا در وضعیت اسف‌باری قرار دارد که هر ساله نیز موجب بروز تصادفات زیادی می‌شود و افراد زیادی در این مکان جان خود را از دست داده‌اند لذا این امر می‌طلبد که مسئولان امر اقداماتی کارشناسانه را در این باره انجام دهند.

دهیار روستای کانی سانان نیز با اشاره به گردشگری بودن مسیر روستاهای اطراف مریوان گفت: نحوه اعتبارات دهیاری‌ها چندان مشخص نیست و کسانی که از تهران برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند مناطق جغرافیایی و توپوگرافی این مناطق را در نظر نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: اعتبارات در امر عمران کم است و نمی‌توان از این اعتبارات برای رفع مشکلات عمرانی موجود در روستاها بهره برد.

انتهای پیام/79017/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول