اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های قزوین از مالیات بر ارزش افزوده

معاون امور عمرانی استانداری قزوین از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای دهیاری‌های قزوین خبر داد.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های قزوین از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالن تعاونی دهیاران روستای اورکن کرد بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استان، استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس و معاونان سیاسی و عمرانی و استانداری به بهره‌برداری رسید.

منوچهر حبیبی در حاشیه افتتاح این طرح اظهار داشت: تمام روستاهای بالای 30 خانوار در قزوین دارای دهیاری هستند.

وی افزود: براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور دهیار مدیر ارشد روستا است که این موضوع در انسجام‌بخشی و هماهنگی و همچنین جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای پروژه‌های عمرانی خدماتی روستاها مؤثر است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات حوزه دهیاری‌ها راه‌اندازی تعاونی دهیاران در بخش‌ها است که به طور عمده سه هدف مشخص را دنبال می‌کند.

وی در تشریح این سه هدف عنوان کرد: امورات عمرانی، موضوعات اقتصادی و مباحث فرهنگی از جمله اهدافی است که در این دهیاری‌ها دنبال می‌شود.

حبیبی افزود: سیاست کلی دولت بر تقویت تعاونی دهیاران در راستای اجرای با کیفیت پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها  همچنین اقتصادی کردن آنها به نحوی است که بتواند ضمن پوشش هزینه‌های خود و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک مؤثری را به رونق اقتصادی و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی که توسط دهیاران پیگیری می‌شود با تأکید بر ظرفیت‌های هر منطقه تعریف خواهد شد به عنوان نمونه در منطقه طارم در خصوص بسته‌بندی زیتون و روغن‌کشی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: بیش از 500 دهیاری در روستاهای بالای 30 خانوار قزوین وجود دارد که 30 میلیارد ریال نیز تاکنون از محل مالیات بر ارزش افزوده اعتبار گرفته است.

وی ادامه داد: 56 درصد سرجمع اعتبارات استان به روستاها اختصاص می‌یابد و جهت‌گیری‌ها نیز به سمت توسعه روستاها است.

وی شاخص بهره‌مندی روستاهای قزوین از گاز را 67 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان از شاخص کشور که 60 درصد ثبت شده بیشتر است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین همچنین از شاخص بهره‌مندی صد درصدی روستاهای این استان در حوزه برق و همچنین آب خبر داد.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول