اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند خبر داد

واگذاری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی به دانشگاه بیرجند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: در سال جاری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی توسط استانداری خراسان جنوبی به دانشگاه بیرجند واگذار شده است.

واگذاری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی به دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌مهدی خطیب ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی یکی از طرح‌هایی بوده که راستای بررسی نقاط قوت و ضعف استان و برای توسعه پایدار استان مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: استانداری خراسان جنوبی اقدام به ایجاد طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی کرده که این طرح بر مبنای بهره‌گیری از نقاط قوت استان برای رفع نقاط ضعف و توسعه استان بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند یادآور شد: طرح آمایش سرزمینی از سال 84 در خراسان جنوبی آغاز و چند سال بعد به دلایل ویژه متوقف شد.

خطیب با بیان این‌که استانداری خراسان جنوبی در سال گذشته با انجام مذاکراتی با دانشگاه بیرجند این طرح را به این دانشگاه واگذار کرد، اضافه کرد: دانشگاه بیرجند در سال جاری عملیات اجرایی این طرح را با تیم 40 نفره متخصص در رشته‌های مختلف آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تا پایان آذرماه سال آینده طرح آمایش سرزمینی در خراسان جنوبی پایان یافته و برای بهره‌برداری در اختیار مقامات استانی قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند متذکر شد: این طرح می‌تواند نقشه راه علمی برای مجریان طرح‌های مختلف در سطح استان باشد.

خطیب به اهداف طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ایجاد هماهنگی در توسعه پایدار، انجام فعالیت‌ها در استان با کمترین آسیب و بیشترین مزیت، مشخص کردن استعدادهای استان و روش‌های بهره‌برداری از آنها از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌که طرح آمایش سرزمینی یک طرح ملی است، اذعان داشت: این طرح که از طرف وزارت کشور ابلاغ شده برای جلوگیری از وارد کردن سلیقه‌های شخصی و جلوگیری از تغییر مسیر با تغییر مدیریت اجرا می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند یادآور شد: افق این طرح بر اساس چشم‌انداز 1404 سال و ظرفیت استان انجام می‌گیرد.

خطیب خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی توانمندی‌های استان را بازشناسی کرده و برای تعالی استان راه و روش می‌دهد.

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول