اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند:

51 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه بیرجند خانم هستند

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: 51 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه بیرجند خانم و 41 درصد آقا هستند.

51 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه بیرجند خانم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی خطیب پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: برنامه‌ریزی تحصیلی سال جاری قبل از تعطیلات تابستان انجام شده است.

وی با بیان این‌که در برخی از رشته‌ها برای نخستین‌بار دانشجو پذیرفته شده است، ادامه داد: کلاس‌های درسی دانشجویان ورودی سال‌های گذشته از 23 شهریورماه جاری آغاز شده است.

پذیرش 3 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند از ورود دانشجویان جدید از آغاز مهرماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: دانشگاه بیرجند در سال جاری ظرفیت پذیرش 3 هزار و 47 دانشجو را داشته است.

خطیب با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 51 درصد پذیرفته‌شدگان خانم هستند، اذعان داشت: همچنین 49 درصد از آنها آقایان هستند.

وی با بیان این‌که دانشجویان این دانشگاه در 31 کدرشته دکتری می‌توانند تحصیل کنند،‌ متذکر شد: همچنین 137 کدرشته کارشناسی‌ارشد نیز در این دانشگاه وجود دارد.

صدور مجوز رشته دکتری عمران در دانشگاه بیرجند

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند از اخذ مجوز دکتری عمران در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: همچنین در سال جاری مجوز دوره‌های کارشناسی‌ارشد در رشته‌های نهج‌البلاغه، فلسفه و کلام اسلامی، عمران شاخه عام، جغرافیای سیاسی، استخراج معدن، دانش اجتماعی مسلمین و گیاهان دارویی گرفته شده است.

خطیب با بیان این‌که مجوز هنر اسلامی در دانشکده هنر کسب شده است، اضافه کرد: همچنین مجوز رشته کامپیوتر در دانشکده فنی فردوس صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال مجوز پذیرش دانشجویان روزانه در رشته فلسفه و کلام اسلامی نیز صادر شده است.

انتهای پیام/69010/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول