اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد

تهیه طرح هادی برای 700 روستای خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای 700 روستای استان تهیه طرح هادی انجام شده است.

تهیه طرح هادی برای 700 روستای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم بعد از ظهر امروز در همایش شوراها و دهیاران خراسان جنوبی اظهار داشت: شوراها اوج نقطه اتصال مردم به حاکمیت هستند.

وی حاشیه‌نشینی را یکی از پدیده‌های طبیعی دانست و تصریح کرد: هر شهری که مرکز استان شود مردم به اطراف آن هجوم می‌آورند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که در داخل شهر زمین گران بوده و توانایی خرید آن برای حاشیه‌نشینان وجود ندارد، اذعان داشت: این افراد با ساخت بیغوله چهره شهر را به هم می‌ریزند.

آسمانی‌مقدم با بیان این‌که ما باید دست در دست هم داده و جلوی حاشیه‌نشینی را بگیریم، ادامه داد: دهیاران تخلفات ایجاد شده توسط اهالی را به بنیاد مسکن اعلام کنند.

وی با بیان این‌که توسعه روستا با توجه به نرخ رشد جمعیت صورت می‌گیرد، متذکر شد: در صورت افزایش نرخ رشد جمعیت افراد می‌توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت کار ساخت و ساز را آغاز کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها افزود: امسال قانون موظف کرده که هشت درصد اعتبارات تملک و دارایی برای اجرای طرح هادی در نظر گرفته شود.

آسمانی‌مقدم از وجود 907 روستای بالای 20 خانوار در استان خبر داد و یادآور شد: این روستاها جزو اجرای طرح هادی در استان هستند.

وی با بیان این‌که در 700 روستای استان تهیه طرح هادی انجام شده است، اضافه کرد: در 200 روستای باقی‌مانده تا دو سال آینده تهیه طرح هادی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که اجرای طرح هادی در روستاها به صورت فازبندی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس اولویت اعلام شده توسط شورا و دهیار این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/69010/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول