اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

طرح جامع گردشگری جیرفت تهیه می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تهیه طرح جامع گردشگری برای این منطقه چگونگی بهره‌برداری از جاذبه‎های میراثی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی مشخص می‎شود و شهرستان جیرفت در آینده یکی از قطب‌های مهم گردشگری می‎شود.

طرح جامع گردشگری جیرفت تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مسعود سلطانی‎فر عصر امروز در حاشیه بازدید از موزه جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته امکان کشف وجود نداشت، این ظرفیت‎ها در کنار جاذبه‎های طبیعی نشان می‎دهد که جیرفت آینده خوبی از نظر گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: با تهیه طرح جامع گردشگری برای این منطقه چگونگی بهره‎برداری از جاذبه‎های میراثی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی مشخص می‎شود و این ظرفیت بسیار بالایی است که در اینجا وجود دارد و به دلیل شرایط تاریخی و طبیعی شهرستان جیرفت در آینده یکی از قطب‎های مهم گردشگری ما می‎شود.

سلطانی‎فر افزود: با تهیه طرح در صورت اختصاص اعتبارات دولتی در سال‎های آینده بخش‎هایی از آن انجام می‎شود و مهم‎تر از آن ساز و کاری است که برای ورود به بخش خصوصی باید فراهم شود، برای استفاده از این توانمندی‎ها هر چند منابع دولتی را با توجه به شرایط کنونی افزایش دهیم، پاسخگوی نیازهای آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما وظیفه حاکمیتی است، باید سیاستگذاری، نظارت و چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت‎ها توسط بخش خصوصی را مشخص کنیم، ساز و کار در بخش گردشگری مشخص است، بنابراین باید در بخش میراث فرهنگی چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت را مشخص کرده و در راستای مرمت و حفظ آن حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بسیاری از اماکن تاریخی مانند کاروانسراها، بناهای متعددی که در سطح شهر در بافت فرسوده وجود دارد با تهیه طرح احیا، بازسازی و مرمت و با نظارت و در قالب طرح ما با ورود بخش خصوصی و منابع مردمی از نابودی نجات پیدا می‎کنند و برای نگهداری آن‎ها نیز نه تنها هزینه نمی‎پردازیم، بلکه اشتغالزایی ایجاد می‎شود.

سلطانی‎فر گفت: میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت به صورت پایگاهی وجود دارد، اما این چند شهرستان استحقاق اداره میراث را دارند و دنبال رفع این مشکل هستیم، اما مهم تشکیلات اداری و افزایش هزینه‎های جاری نیست، مهم این است که کارشناسانی با اعتبارات و طرح مشخص بتوانند، کار کارشناسی و عمرانی بیشتری انجام دهند.

به گزارش فارس، عصر امروز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تپه‎های باستانی کنارصندل، شهر دقیانوس و موزه جیرت بازدید کرد.

انتهای پیام/80002/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول