اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد

دستگیری یک مجرم اینترنتی در زنجان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری یک مجرم اینترنتی خبر داد و گفت: حفاظت از اطلاعات حساب بانکی حفاظت از پول نقد است.

دستگیری یک مجرم اینترنتی در زنجان

نصرالله امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در پی وصول شکوائیه‌ای با موضوع برداشت از حساب بانکی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکی در یکی از کافی‌نت‌ها اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و باقی گذاشته بود، تصریح کرد: متهم با دستیابی به این اطلاعات، از حساب بانکی شاکی برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه با بررسی‌ سرنخ‌های موجود ماموران موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند، تاکید کرد: حفاظت از اطلاعات حساب بانکی حفاظت از پول نقد است.

امیری خطاب به شهروندان توصیه کرد: هنگام دریافت کارت عابر بانک از شعبه از سلامت و عدم پارگی پاکت رمز مطمئن شوند و از منوی انگلیسی استفاده نکنند چراکه منوی انگلیسی برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.

این مسئول همچنین اضافه کرد: به منظور انتقال وجه فقط اعلام شماره 16 رقمی کارت کافی است و نیازی به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از یادداشت کردن رمز کنار کارت عابر بانک خودداری کنند و هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز به گونه‌ای بایستند که امکان دیدن صفحه کلید و رمز وجود نداشته باشد افزود: در فروشگاه‌ها و هنگام خرید از پایانه‌های فروش رمز را خود وارد کرده و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه به منظور انتقال وجه به سایر حساب‌های خود یا دیگران به هیچ‌وجه از پایانه فروش استفاده نکنند، یادآور شد: به محض اطلاع از مفقود شدن کارت خود یا سرقت آن به سرعت نسبت به مسدود کردن آن اقدام کنند.

امیری با اشاره به اینکه در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی که نماد الکترونیک دارند، خرید کنند، اضافه کرد: رمز عبور کارت‌های عابر خود را به صورت متناوب تغییر دهید.

انتهای پیام/73006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول