اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر سنندج:

رویکرد جامعه‌محور پلیس مشارکت مردم را افزایش می‌دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج با تأکید بر اینکه باید رویکرد پلیس جامعه‌محور را پیاده کرد گفت: با این کار میزان مشارکت اجتماعی و نگاه به پلیس تغییر می‌کند که نشانه‌های آن را نیز می‌بینیم.

رویکرد جامعه‌محور پلیس مشارکت مردم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غریب سجادی دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان با اعضای شورای شهر سنندج گفت:مردم سنندج دید مثبتی نسبت به پلیس و مشارکت با این قشر زحمتکش در تأمین امنیت دارند.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود که به جای در پیش گرفتن رویه پیشگیری، با مجرمان تنها رویه برخورد صورت می‌گیرد که این امر نیازمند بازنگری نیروی انتظامی است.

عضو شورای شهر سنندج با تأکید بر اینکه باید رویکرد پلیس جامعه‌محور را پیاده کرد، گفت: با این کار میزان مشارکت اجتماعی و نگاه به پلیس تغییر می‌کند که نشانه‌های آن را نیز می‌بینیم.

سجادی با اشاره به اینکه هیچ کس موافق نفوذ فرهنگ غربی در میان خانواده‌های ایرانی نیست، خاطرنشان کرد: در برخورد با پدیده ماهواره باید با نگاه جامعه‌شناختی عمل کرد.

وی افزود: در مرزهای استان نیز با کول‌برها نباید برخوردها چکشی صورت گیرد، بلکه لازم است مسائل اقتصادی و بیکاری در این خطه نیز مورد توجه قرار داشته باشد.

خانه‌های تیمی معضل نایسر هستند

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی در تمام کشور بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: آسایش مردم با حضور مأموران انتظامی حاصل شده است.

اسعد فتاحی با یادآوری وجود جرم در منطقه حاشیه‌ای نایسر سنندج، جمعیت این ناحیه را بالغ بر 55 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در این منطقه خانه‌های تیمی که محل خرید و فروش مواد مخدر هستند به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه تصور می‌شود که کسی توان مقابله با این باندهای مجرمانه را ندارد، خواستار برخورد قاطعانه پلیس با آنها شد.

این عضو شورای شهر سنندج با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و چهارشنبه سوری آن را جشنی ملی دانست و گفت: نیروی انتظامی می‌تواند به گونه‌ای در این ایام عمل کند که موجب ایجاد حساسیت در جامعه نشود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز اظهار کرد: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به دلیل برخی ملاحظات از تشکیل پرونده خودداری می‌کنند.

جلال شریعتی با تأکید بر رفع این مشکل، خواستار اتخاذ تدابیر به منظور توجه جدی‌تر پرسنل وظیفه نسبت به انجام وظایف خود و همکاری پلیس با مأموران اجرائیات شهرداری شد.

سرقت احشام در روستاها معیشت را به خطر می‌اندازد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز با اشاره به اینکه مردم روستاهای استان از سرقت احشام خود گلایه‌مند هستند، گفت: این قضیه دامداری در روستاها را به مخاطره انداخته است.

یوسف اسدی با اشاره به اینکه به صورت مداوم بر لزوم ماندگاری مردم در روستاها تأکید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با این گرفتاری‌هایی که برای مردم به وجود می‌آید، آنها ناچار به مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی می‌شوند که پیامدهای زیانباری به دنبال دارد.

وی معنای پلیس را ایجاد آرامش امنیت و سلامت دانست و خاطرنشان کرد: نباید برخوردهای برخی از عوامل نیروی انتظامی به گونه‌ای باشد که وجهه پلیس را تخریب کند.

انتهای پیام/79012/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول