اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ازدواج‌هایی که طلاق ندارد

با تدابیر کمیته امداد امام خمینی مبنی برای ازدواج ساده و آگاهانه، میزان طلاق در بین زوج‌های زیر پوشش این کمیته کمتر است.

ازدواج‌هایی که طلاق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ازدواج سنت پیامبر گرامی اسلام و مورد تاکید دین مبین اسلام است، هر کس به سیره و روش پیامبر گرامی اسلام عمل کند، مورد رضایت حق تعالی قرار می‌گیرد.

ازدواج سنتی است که در نظام اسلامی نیز به این امر توجه ویژه شده و راهکارهایی برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه از سوی نهادها و دست‌اندرکاران امر ازدواج در جامعه ارائه می‌شود.

برگزاری جشن‌های مختلف ازدواج از سوی دانشگاه‌ها، کمیته امداد، بهزیستی و برخی دستگاه‌های اجرایی نشان از علاقه‌مندی این سازمان‌ها برای سروسامان دادن به وضعیت ازدواج جوانان است.

علمای دین نیز ازدواج را نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح می‌دانند چراکه معتقدند قرآن کریم در این خصوص به صراحت انسان‌ها را به ازدواج دعوت کرده است.

البته امروزه و با پیشرفت جوامع ازدواج به امر سختی در بین جوانان تبدیل شده و چشم و هم‌چشمی‌ها در این مسئله تا جایی پیش رفته است که جوانان از زیر بار ازدواج شانه خالی می‌کنند.

*ثبات ازدواج‌های کمیته امدادی

در کنار همه ازدواج‌ها به نظر می‌رسد، یک نوع ازدواج در بین جوانان از ثبات بیشتری برخوردار است و خانواده‌هایی که حاصل این ازدواج می‌شود، دارای استحکام بیشتری است به طوری که مسئولان ذیربط نیز در این خصوص همواره آمارهایی را ارائه می‌کنند.

با وجود اینکه مسئولان کشوری این نوع ازدواج‌ها را پایدارتر می‌دانند در زنجان نیز این نوع ازدواج‌ها الگویی برای سایر جوانان شده تا در نهایت سادگی بتوانند زندگی در کمال آرامش را سپری کنند.

ازدواج‌های افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بنا به گفته مسئولان پایدارتر است و دین این پایداری سادگی این نوع ازدواج‌ها اعلام شده است.

به نظر می‌رسد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به دستورات دین مبین اسلام که ازدواج را محبوب‌ترین بنا می‌داند، به خوبی معتقد هستند.

البته ابتکار بسیار جالب و خداپسندانه کمیته امداد که از سال 1370 آغاز شده به نظر می‌رسد توانسته موفقیت‌های مطلوبی را کسب کند، ارائه کمک هزینه ازدواج و تهیه ‌جهیزیه ‌نوعروسان و تازه ‌دامادها در حال حاضر نشان از توانمندی این نهاد در ایجاد چنین بستری دارد و کاهش آمارهای طلاق در بین این زوج‌ها بیان‌کننده این موضوع است.

*ارائه تسهیلات و جهیزیه به زوج‌های جوان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان نیز معتقد است، تحکیم بنیان خانواده با ارائه تسهیلات ازدواج به افراد زیر پوشش کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ ازدواج صورت می‌گیرد.

کمال حسنی با بیان اینکه در سال‌جاری با هزینه 7 میلیارد و 523 میلیون ریال زمینه ازدواج 975 زوج در استان زنجان فراهم شده است، افزود: بسیاری از این هزینه‌ها توسط خیرین و نیکوکاران تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش 95 درصدی مشارکت خیرین در امر ازدواج مددجویی تصریح کرد: خیرین استان زنجان در این زمینه گام‌های مطلوبی را برداشته‌اند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان خبر داد و افزود: به منظور گسترش فرهنگ ازدواج سالم و آگاهانه در جامعه اقداماتی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

این مسئول ترویج سنت حسنه ازدواج را از برنامه‌های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی لازم از ازدواج‌های مددجویان صورت می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان بیان داشت: ازدواج‌های مددجویی در عین سادگی پایدار و موفق هستند.

حسنی با بیان اینکه متاسفانه سخت‌گیری‌های بیش از حد والدین و توقعات بیجا موجب روی‌گردانی برخی جوانان از امر ازدواج شده است، افزود: با تدابیر اندیشیده شده در چندین سال گذشته زمینه ازدواج مددجویان با پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اهدای کمک هزینه ازدواج موجب تشویق مددجویان برای اجرای سنت حسنه و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در بین آنها شده است، بیان داشت: خوشبختانه با تحقیقات به عمل آمده ازدواج‌های مددجویی کمتر منجر به طلاق و یا جدایی می‌شود.

فارس امیدوار است این گزارش بتواند موجب دلگرمی افراد برای ازدواج‌های ساده و آگاهانه باشد.

----------------------------

گزارش از ملک‌ناز نجفی

-----------------------------

انتهای پیام/73003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول