اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

موضوع ازدواج از کاستی‌های قانونی رنج می‌برد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: موضوع ازدواج از کاستی‌هایی در فضای قانون رنج می‌برد و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می‌تواند با همکاری نهادهای مسئول در این زمینه اقدام لازم انجام دهد.

موضوع ازدواج از کاستی‌های قانونی رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشستی با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قم گفت: در راستای تسهیل ازدواج و تامین سلامت نسل جوان باید افزون بر پژوهش‌های جدید و فرآوری اندوخته‌ها و اندیشه‌های موجود معلق در فضای فکری حوزه و دانشگاه، از ظرفیت قانونی نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به اشتراک پاره‌ای از دستگاه‌ها در داشتن اهتمام و دغدغه ویژه نسبت به سلامت و کوشش برای تسهیل ازدواج جوانان ادامه داد: برای افزایش سلامت و رفع مشکل ازدواج جوانان و رسیدن به یک توافق برای همکاری میان دستگاه‌ها باید فعالیت‌های مهمی در پیش گرفته شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ازدواج پدیده‌ای اجتماعی است که نمی‌توان آن را از مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی بین‌المللی جدا فرض کرد.

وی افزود: ما همچنین می‌توانیم مطالعاتی را با همکاری یکدیگر به انجام برسانیم که خروجی آن در قالب‌های گوناگونی ارائه شود و یا فعالیت‌های علمی ناظر به حوزه‌های اجتماعی را در فرآیندی پژوهشی مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: ما همچنین می‌توانیم پوشش همگانی برای تدوین یک سند قابل عرضه به مجامع فرهنگی، اجتماعی و تقنینی در ارتباط با سلامت نسل جوان در پیش بگیریم و در آن راهکارهای عالمانه و تاثیرگذاری ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: در عرصه فعالیت پژوهش در امر سلامت و ازدواج باید فعالیت‌هایی مانند تعریف‌سازی، شاخص‌پردازی و توصیف‌نمایی داشته باشیم.

مبلغی عنوان کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس آمادگی دارد با برگزاری حلقه‌های علمی با حضور متخصصان حوزه و دانشگاه به صورت خرد و کلان فعالیت‌هایی را در عرصه سلامت آغاز کند.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول