اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

خانواده‌ها در مسیر ازدواج جوانان مانع تراشی نکنند

امام جمعه باشت با اشاره به زیاده‌روی و سخت‌گیری‌های نابجا در ازدواج‌های امروزی گفت: خانواده‌ها در مسیر ازدواج جوانان مانع تراشی نکنند.

خانواده‌ها در مسیر ازدواج جوانان مانع تراشی نکنند

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: امر حسنه و نیکوی ازدواج که امروزه از بزرگترین مشکلات جوانان در جامعه به شمار می‌رود و دارای اهمیت زیادی است باید مورد توجه ویژه‌ قرار گیرد.

وی به اهمیت ازدواج اشاره کرد و گفت: نباید بر سر راه جوانان در مسئله ازدواج مانع تراشی شود.

امام جمعه باشت با بیان این‌که در امر ازدواج باید اصل آن در نظر گرفته شود، افزود: برخی از افراد با تجمل‌گرایی، تشریفات، هزینه‌های سرسام‌آور و چشم و هم‌چشمی‌ها نه تنها برای زندگی در پیش رو گام مثبتی نخواهند برداشت بلکه مشکلات بیشتری را نیز برای بعد از ازدواج پدید می‌آورند.

وی با تأکید بر این موضوع که سنت حسنه ازدواج از دیدگاه اسلام خلاف این‌گونه زیاده‌روی‌ها و سخت‌گیری‌های نابجا است، عنوان کرد: دین مبین اسلام مسئله ازدواج را نیمی از دین مسلمان معرفی کرده است و بارها نسبت به انجام این امر خداپسندانه و نیکو به دور از هرگونه تجملات تاکید کرده است.

عبودی ادامه داد: سن ازدواج که امروز بسیار بالا رفته در جامعه مشکلات بسیاری به دنبال داشته است چرا که پیوند ازدواج علاوه بر تولید نسل و عمل به دستورات الهی افراد را از فساد‌های دور و به سمت خانواده سوق می‌دهد.

این مسئول یاد‌آور شد: یکی دیگر از مهم‌ترین موانع ازدواج در جامعه نداشتن شغل جوانان بوده چرا که بسیاری از افراد شغل را زمینه ازدواج می‌دانند و در همین خصوص لازم است ضمن تلاش مسئولان برای فراهم کردن زمینه‌های ازدواج جوانان خود این افراد با ساده زیستی و اصل ازدواج پیش بروند و در این امر سخت نگیرند.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل مسئله‌ساز در ازدواج رسم شدن مهریه بالا است که برخی از افراد آن را تضمین زندگی می‌دانند و این در حالی است که دین و روایات ما مخالف این سنت اشتباه بوده و زنان با مهریه کمتر را ارزشمندتر برشمرده است.

امام جمعه باشت خاطرنشان کرد: هم اکنون از وظایف خانواده‌ها است که امر ازدواج آسان را در میان جوانان ترویج داده و به آنان بیاموزند که توقعات نابجا و زیاده‌روی در برخی امورات پیش از ازدواج صحیح نبوده و هرگز تضمینی برای پایدار بودن زندگی نیست.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول