اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال نیشابور خبر داد

ثبت بیش از 45 هزار ازدواج در نیشابور

رئیس اداره ثبت احوال نیشابور با هشدار نسبت به کاهش نرخ ازدواج در این شهرستان گفت: در 8 ماه سال جاری بیش از 45 هزار واقعه ازدواج در نیشابور ثبت شده است.

ثبت بیش از 45 هزار ازدواج در نیشابور

حسن کوشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور گفت: آمار‌های ثبت شده ازدواج در نیشابور تا پایان سال گذشته 47 هزار و 42 ازدواج بوده و بیش از 45 هزار مورد نیز در سال 92 بوده که نسبت به سال گذشته 1.5 درصد رشد منفی داشته است.

فرماندار نیشابور نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس گفت: در حالی که میزان ازدواج‌های ناموفق طی سال‌های گذشته تا حدی افزایش داشته، لزوم ورود تمامی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از ادامه این روند احساس می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان اذعان داشت: نسبت ازدواج به طلاق در نیشابور در 8 ماهه امسال چهار به یک است که نسبت به سال گذشته رشد منفی داشته ولی باید تلاش شود تا آمار طلاق کاهش پیدا کند و مؤلفه‌هایی که در این رابطه دخیل هستند، بررسی گردد.

جلایر برنامه‌ریزی صاحب‌نظران حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان را به منظور تحکیم بنیان خانواده ضروری دانست و افزود: لازم است برای ادامه آموزش‌های قبل از ازدواج و خانواده پایدار بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام/2202/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول