اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان:

ازدواج‌های مددجویی در عین سادگی پایدار و موفق هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان گفت: ازدواج‌های مددجویی در عین سادگی پایدار و موفق هستند.

ازدواج‌های مددجویی در عین سادگی پایدار و موفق هستند

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تحکیم بنیاد خانواده از مهم‌ترین پیامدهای مثبت ازدواج آسان و به موقع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای داشتن ازدواج موفق و پایدار پیوند همراه با معنویت و کاهش ازدواج‌های مادی است، اضافه کرد: متاسفانه به علت سخت‌گیری‌های بیش از حد والدین و توقعات بیجا در جامعه امروزی موجب شده است، که برخی از جوانان نتوانند، ازدواج کنند و این امر حسنه را که سنت پیامبر (ص) است، به جا آورند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تجملات ویرانگر مانع شکل‌گیری ازدواج در جامعه است، اذعان داشت: متاسفانه امروزه مهریه و برخی از تجملات سد راه ازدواج جوانان شده و شاهد آن هستیم که روز به روز سن ازدواج در حال افزایش است.

این مسئول با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد نیز به علت داشتن شرایط مالی نامناسب از این قضیه استثنا نیستند، اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از چندین سال زمینه ازدواج مددجویان با پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اهدای کمک هزینه ازدواج موجب تشویق مددجویان به انجام این سنت حسنه و همچنین فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در بین آنها شده است، بیان داشت: خوشبختانه با تحقیقات به عمل آمده ازدواج‌های مددجویی در عین سادگی از پایداری بسیار خوبی برخوردار هستند و به ندرت دیده شده که این ازدواج‌ها منجر به طلاق و یا جدایی شود.

غفاری در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ماهنشان در بحث ازدواج اضافه کرد: امسال علاوه بر اهدای 50 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان ماهنشانی با اعتبار بالغ بر 448 میلیون ریال، دوره‌های آموزشی نیز جهت ارتقای سطح آگاهی مددجویان برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره‌ها راهکارهای داشتن زندگی سالم و موفق بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی به مددجویان آموزش داده شده است.

*پرداخت کمک موردی ابن‌السبیل به 500 خانوار ماهنشانی

این مسئول در ادامه به سایر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد شهرستان ماهنشان در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد سالانه بیش از 35 سرفصل خدماتی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اغلب خدمات این نهاد به صورت هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود، اذعان داشت: پرداخت کمک به صورت هدفمند موجب توانمندسازی مددجویان و همچنین کاهش وابستگی مددجویان به امداد می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه یکی از خدمات هدفمند کمیته امداد پرداخت کمک‌های موردی ابن‌السبیل به مددجویان است، اضافه کرد: امسال به 500 خانوار ماهنشانی در این بخش کمک شده است.

این مسئول با بیان اینکه این کمک ها از محل مشارکت‌های مردمی پرداخت شده است، بیان داشت: برای پرداخت این کمک‌ها 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول