اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

سریال‌های ایرانی توان لازم برای ایجاد سبک زندگی قرآنی را ندارند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صدا و سیما بهترین ابزار برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی است که بیشتر سریال‌های ایرانی فاقد این ویژگی هستند و برای ایجاد سبک زندگی توان لازم را ندارند.

سریال‌های ایرانی توان لازم برای ایجاد سبک زندگی قرآنی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفکر در آیات قرآن ابزاری برای ایجاد سبک زندگی اسلامی است، اما وقتی در آیات قرآن تدبر نکنیم، قرآن در زندگی ما اثر نمی‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد: باید مقید باشیم که هر روز یک صفحه از قرآن را بخوانیم، انس با قرآن در ایجاد سبک زندگی موثر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره نقش رسانه‌ها در ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی ابراز داشت: صدا و سیما بهترین ابزار برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی است که بیشتر سریال‌های ایرانی فاقد این ویژگی هستند و برای ایجاد سبک زندگی توان لازم را ندارند.

توکلی افزود: معتقدم رسانه‌های مجازی و انتشاراتی باید سبک زندگی را در قالب قصه‌ها، داستان‌ها و الگوهای شناخته شده و واقعی به مردم ارائه دهند.

وی همچنین بیان قصه توسط مادران در گذشته را در شکل‌گیری شخصیت کودکان حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروز رسانه‌های مجازی برای مردم بدآموزی‌های فراوانی دارند.

توکلی انس و الفت با قرآن کریم را موجب آرامش و امیدواری عنوان و ابراز کرد: کسانی که بیشتر با قرآن مأنوس باشند، کمتر تحت تاثیر وسوسه‌های شیطان و هواهای نفسانی قرار گرفته و کمتر دچار گناه می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزاری نمایشگاه قرآن را در بعد معرفی ابزار فرهنگی موفق ارزیابی کرد و گفت: الگوهای فرهنگی حضورشان در نمایشگاه کمرنگ است.

توکلی تصریح کرد: بیان خاطرات کسانی که راه کج رفته‌اند، تبیین آفت‌ها و تهدیداتی که افراد را به بیراهه می‌کشاند، مؤثرتر از هر تابلو و کتاب است.

وی بزرگ‌ترین خدمت فرهنگی را ایجاد روحیه خودباوری، مقاومت و ایستایی دانست و گفت: با توجه به وجود شبکه‌های مجازی، اجتماعی و ماهواره‌‌ای، ارزش‌های اخلاقی در جامعه ما در حال کمرنگ شدن است و اخلاق تنها موردی است که می‌تواند روابط اجتماعی  ما را مدیریت کند.

این مسئول قضایی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر ابراز داشت: حاکمیت ولایت فقیه که حافظ استقلال، عزت و عظمت ما است از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که باور و اعتقاد به این مهم موضع‌گیری‌های منفی افراد را اصلاح می‌کند.

توکلی اذعان داشت: اگر ولایت فقیه نداشتیم با بروز مسائلی مانند جنگ تحمیلی، بحرا‌ن‌های مجلس ششم و فتنه 88 امروز وضعیت دیگری داشتیم و لذا امام خمینی (ره) فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد».

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول