اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

سبک زندگی امامان بهترین الگو برای جامعه بشری است

نماینده مردم پلدختر و معمولان درمجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه ترویج اخلاق دینی ایجاد سبک زندگی اسلامی است، زیرا سبک زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای جامعه بشری است.

سبک زندگی امامان بهترین الگو برای جامعه بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، علی کائیدی ظهر امروزدر جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها اظهار داشت: همه رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های این استان می‌توانند، در آموزش سبک زندگی برای ارتقاء سلامت جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با بیان این که خودباوری و اعتماد به نفس کلید تحقق سبک زندگی اسلامی است، افزود: تحقق کامل سبک زندگی اسلامی زمینه‌ را برای رسیدن انسان به قله کرامت فراهم و مشکلات امروزی را برطرف می‌کند.

کائیدی سبک زندگی اسلامی براساس آموزه‌های نبوی را یکی از درس‌های امام جعفر صادق(ع) دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی قراردادن حد اعتدال در همه زندگی است که خداوند در ذات آدمی قرار داده که مسلمانان باید این سبک را در عرصه‌های مختلف زندگی خود به کار بگیرند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیدگاه فروید (روان شناس اتریشی) نوع دیگر سبک زندگی شهوت رانی است که هواداران این تفکر اعتقاد دارند، بسیاری از بیماری‌ها ناشی از نرسیدن به لذت شهوانی است.اسلام علاوه بر پرداختن به معنویات، پرداختن به ازدواج، کار و فعالیت را بسیار با اهمیت می‌داند.

کائیدی تصریح کرد: ایجاد و گسترش سبک زندگی اسلامی جامع و کارآمد مستلزم تبیین و ترویج فریضه راهبردی امر به معروف ونهی‌ ازمنکر است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس افزود: صدا و سیما باید برنامه‎ریزی جامع و کاملی در زمینه‎های مختلف داشته باشد، تا بتواند نیازهای مخاطبان خود را برطرف کند.

کائیدی یکی از ضرورت‎های امروز برای نسل جوان را سبک زندگی دانست و افزود: جامعه با آسیب‌‌‌ها و معضل‌های کوچک و بزرگ زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و تنها راه مبارزه با این مشکلات ترویج سبک زندگی اسلامی است که این مهم ارتقاء سلامت جامعه را به‎ همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید آموزش این سبک بالاخص زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد، یاد‌آور شد: رسانه ملی باید در شناسایی و معرفی شاخص‌های فرهنگ اصیل خودمانی اقداماتی را انجام بدهد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس افزود: با توجه به اینکه ما الان در زمان جنگ نرم به سر می‌بریم، باید در این زمینه برای متناسب‌سازی و شبیه‌سازی سبک زندگی مطلوب برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم.

کائیدی تصریح کرد: باید در این برهه زمانی به اصحاب رسانه، جامعه دانشگاهی، حوزه‌ها، روحانیون و مطبوعات محلی توجه بیشتری شود، تا در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل اسلامی و ملی بومی کوشا باشند.

وی در خاتمه از صدا و سیمای مرکز لرستان خواستار راه‎اندازی فرستنده‎های دیجیتال در بخش معمولان و جلگه خلج شد.

انتهای خبر/2304/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول