اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه گلستان:

خانواده‌ها در انتخاب سبک زندگی دقت کنند

یک استاد دانشگاه گلستان گفت: خانواده‌ها باید در انتخاب سبک زندگی دقت کنند زیرا هر انسانی برای تربیت نیاز به هدف و سبک دارد.

خانواده‌ها در انتخاب سبک زندگی دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی مومنی ظهر امروز در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در نشستی با موضوع سبک زندگی اظهار داشت: خانواده کانون مقدسی است که شخصیت انسان در آن شکل می‎گیرد.

وی ادامه داد: هر خانواده برای اینکه بتواند فرزند خوبی را به جامعه تحویل دهد تا خود فرزند و جامعه خوبی را داشته باشیم باید برای تربیت فرزند و ادامه زندگی یک سبک و الگوی مشخصی را انتخاب و ادامه دهد.

مومنی بیان کرد: برای تربیت فرزند چند سبک زندگی در جامعه وجود دارد که به سبک‎های مستبدانه، سهل‎گیر، اغماض‎کننده، اقتدارگرا و مبتنی بر سبک‎های دیگر همانند محبت، قاطعیت و کرامت تقسیم می‎شود.

وی افزود: در سبک زندگی مستبدانه خانواده به فرزند به نوعی دستور می‎دهد تا چه کاری را انجام دهد و فرزند برای انتخاب مسیر زندگی خود و تصمیم‎گیری قدرتی ندارد و نمی‎تواند به صورت مستقل در زندگی عمل کند که این سبک آسیب‎هایی را به همراه دارد.

این استاد دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: در سبک زندگی سهل‎گیر نیز محبت به صورت یک طرفه است و در این سبک تنها خانواده به فرزند محبت می‎کند، آموزش می‎دهد اما انتظار دریافت محبت یا پیگیری نوع رفتار فرزند را انجام نخواهد داد.

مومنی تاکید کرد: سبک زندگی اغماض‎کننده را دو طیف از خانواده‎هایی که از وضعیت مالی و معیشتی بسیار خوب و خانواده‎هایی که از وضعیت مالی و معیشتی پایینی برخوردار هستند را در بر می‎گیرد.

وی اضافه کرد: در هر دوی این خانواده‎ها به دلیل اینکه پدر و مادر از ساعات ابتدایی روز تا ساعات پایانی درگیر مسائل و مشکلات زندگی هستند نمی‎توانند به نیازهای فرزند توجه کنند و به نوعی به تربیت مناسب و پیگیری آن بپردازند.

این استاد دانشگاه گلستان گفت: سبک زندگی اقتدارگرا به صورتی است که فرزند در این نوع تربیت می‎تواند با تصمیماتی که به صورت مستقل به همراه نظارت خانواده می‎گیرد در خانواده موثر باشد.

وی تاکید کرد: در الگوی پایانی نیز تربیت فرزند در خانواده به همراه محبت، قاطعیت و کرامت است که خانواده‎ها باید ببینند تربیت و الگوی انتخاب تربیت فرزندشان در کدام یک از این الگوها قرار دارد.

مومنی در پایان ابراز داشت: تحقیقات و بررسی‎ها نشان داده است که در صورتی که خانواده‎ها به غیر از الگوی چهارم و پنجم الگوی دیگری را انتخاب کنند در زندگی به نوعی دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/83004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول