اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دامغان:

تغییر در سبک زندگی مهم‏ترین هدف رسانه‌های بیگانه است

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دامغان گفت: تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی امروز در تمام برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون‏های بیگانه مشاهده می‌شود.

تغییر در سبک زندگی مهم‏ترین هدف رسانه‌های بیگانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی فدایی ظهر امروز در گردهمایی هیئت عاشقان ولایت که با حضور سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین در مصلای مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه جامعه اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمنان، از راه ماهواره در تلاش هستند تا تفکر و اعتقادات مردم را تغییر دهند و از راه نفوذ در خانواده‌ها وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه امروز ماهواره در بسیاری از خانه‌ها نفوذ کرده و ما بی‌تفاوت از کنار آن عبور می‌کنیم؛ در حالی که گردانندگان این شبکه‌های ماهواره‌ای بسیار هدفمند مشغول به کار خود هستند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس اظهار کرد: تنوع در آرایش و لباس، تنوع در سبک زندگی و ارتباطات افراد با یکدیگر در سریال‌ها و برنامه‌های این شبکه‌ها بسیار هدفدار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخی از سریال‌ها و برنامه‌های این شبکه‌ها گفت: تغییر در سبک زندگی در تمام این برنامه‌ها و سریال‌ها مشاهده می‌شود و تغییر در رفتار خانواده‌ها و برخورد آنها با یکدیگر نیز مد نظر است.

فدایی تأکید کرد: تمام تلاش دشمنان با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفت سمعی و بصری، از بین بردن بنیان خانواده‌های ایرانی است؛ چرا که به این وسیله و ایجاد شکاف و اختلاف می‌توانند جامعه را درگیر کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دامغان خاطر نشان کرد: وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم خانواده‌هایی که دارای ماهواره هستند، بسیار مشکل دارند و آمار طلاق در آنها بالاست؛ چرا که نگرش آنها نسبت به زندگی در حال تغییر است.

وی گفت: دشمن تلاش می‏کند مانند قورباغه درون دیگ تهاجم فرهنگی ما را آرام آرام بپزد و وقتی که متوجه شدیم، دیگر راهی برای فرار نیست و خواهیم سوخت.

فدایی افزود: آنها کاری می‌کنند که دیگر نتوانیم زندگی خود را نجات دهیم و تسلیم شویم.

وی بیان کرد: از دیدگاه اخلاقی اگر ماهواره نداشته باشیم، بسیاری از مشکلات روحی و روانی و خانوادگی جامعه حل می‌شود و ناسازگارها و مشکلات بسیار کم خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان با اشاره به ترویج فرهنگ غربی در ماهواره گفت: متأسفانه با نفوذ ماهواره در جامعه، فرهنگ اسلامی نیز کم کم دارد کمرنگ می شود و این تأثیر ماهواره است.

وی با اشاره به ترویج تک‏فرزندی و همچنین فردگرایی در ماهواره اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند نسل ما را نیز محدود و بنیان خانوادگی را در جامعه متزلزل کند و فرزندان ما در آینده دیگر عمو، عمه، خاله و دایی نداشته باشند.

فدایی با بیان اینکه با تکنولوژی موافق هستیم، تصریح کرد: علم و دانش را باید فرا گرفت، اما باید دید علم و دانش را چه کسی و با چه هدفی ارائه می‌کند. ماهواره زیان‏بار است؛ چرا که منفعت آن بسیار کم و ضرر آن برای کل خانواده و جامعه زیاد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دامغان تأکید کرد: روشنگری و بیان معضلات و مشکلات ماهواره و تکنولوژی‌های جدید وظیفه همه ماست و باید تلاش کنیم تا جامعه را بر آسیب‌ها و خطرات آن آگاه کنیم؛ چرا که اگر ضعیف عمل کنیم دشمن به مقاصد خود خواهد رسید.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول