اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باهنر در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

تدوین سند اصلاح سبک زندگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

نایب رئیس مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در زمینه اصلاح سبک زندگی پژوهش کرده و آن را به یک سند فرادستی تبدیل کند.

تدوین سند اصلاح سبک زندگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدرضا باهنر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبحث اصلاح سبک زندگی را مطرح کردند، در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی و لزوم اصلاح سبک زندگی و دلایل مغفول ماندن اصلاح سبک زندگی در این مدت، اظهار کرد: مسئله سبک زندگی مسئله مهمی است.

وی با بیان اینکه تعریف سبک زندگی منجر به تأثیرگذاری نظام و اسلام در زندگی آحاد جامعه می‌شود، افزود: این یک انتظار به جا و درست بوده و باید پیگیری شود اما از این منظر که کدامیک از ابعاد آن باید در اولویت قرار داده شود تقسیم‌بندی خاصی نمی‌توانیم برای آن قائل شویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سبک زندگی عبادات شخصی افراد، زندگی، تولید، اشتغال، مقاومت در برابر هجمه دشمنان و حتی اعمال و رفتار و تفکرات مختلف افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن این مسائل در سبک زندگی مردم باید در ابتدا شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه پژوهش کرده و آن را به یک سند فرادستی تبدیل کند، ادامه داد: اگر این مسئله به صورت سند فرادستی تبدیل شود در آن چارچوب هم مجلس و هم دولت می‌توانند مصوباتی را داشته باشند.

باهنر با اشاره به اینکه از سوی دیگر هم شهرداری و هم شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند فعالیت کنند، گفت: برخی مباحث فرهنگی بوده و در این زمینه خطبای نماز جمعه و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند و مسئله مهمی است که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/2301/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول