اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

تحقق ارائه الگوی سبک زندگی به جهانیان با کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در بخش ارائه الگوی سبک زندگی به جهانیان دارای مشکل هستیم که تحقق این امر بدون کتاب انجام نخواهد گرفت.

تحقق ارائه الگوی سبک زندگی به جهانیان با کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد و بازدید از کتابخانه‌ مرکزی همدان اظهار داشت: باید به مثلث طلایی تحصیل، تهذیب و ورزش در بحث جوانان توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه تحقق هر یک از آرمان‌ها و از بین بردن مشکلات جامعه بدون همکاری با کتاب امکانپذیر نیست، گفت: ورزش همگانی هم نیازمند آگاهی بخشی و ارتقای سواد اطلاعاتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: ما در راستای تحول نیاز به تحول در ظرف و مظروف داریم که ظرف، مقدم بر مظروف است.

وی اذعان داشت: در تمام کتابخانه‌های عمومی باید ابتدا ذهن را درگیر مباحثی کنیم که چالش‌ها و مشکلات را از پیش رو برداریم تا بتوان جوانان را به امر کتابخوانی دعوت کرد.

استعدادی گفت: ارتقای سرانه مطالعه تحت هیچ شرایطی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باید الگویی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی به همه جهانیان ارائه دهیم، تصریح کرد: ما در بخش ارائه الگوی سبک زندگی به جهانیان دارای مشکل هستیم که تحقق این امر بدون کتاب انجام نخواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: سمن‌ها یکی از گروه‌هایی هستند که می‌توان در امر کتاب با آن‌ها هم‌افزایی کرد.

وی با اشاره به این موضوع که در فضای مجازی یک نظارت جامع و کامل نیست خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی با رشد خوبی که در زمینه سخت‌افزار داشته اما همچنان دارای مشکل است و امروز باید به سمتی پیش رویم که روحیه پژوهشگری را احیا کنیم.

استعدادی با بیان اینکه آرمان و هدف ما اصل مطالعه و رجوع به کتاب است، تأکید کرد: در امر مطالعه تا رسیدن به ایده‌آل فاصله بسیاری داریم و با سنگ‌اندازی نمی‌توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: با وجود این رشد، کمبود کتاب حس می‌شود چرا که آمار به دست آمده از طرح «کتاب من» نشان‌دهنده این موضوع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: در طرح کتاب من 20 هزار مورد کتاب سفارش داده شده که تأکیدی بر این موضوع است.

انتهاب پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول