اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد

اجرای 210 برنامه برای کودکان خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه فجر 210 عنوان برنامه فرهنگی، ادبی و هنری برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

اجرای 210 برنامه برای کودکان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه رکن مهم نقش اساسی را بر عهده داشته است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین اصل در به وجود آمدن این پیروزی تعالیم و ارزش‌های انقلاب و آموزهای دینی و اخلاقی که برگرفته از سیره زندگی ائمه(ع) و تعالیم قرآن بوده است، تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه دومین رکن و مردم سومین رکن پیروزی این انقلاب بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اذعان داشت: سه گروه از مردم شامل بزرگسالان، جوانان و کودکان در به ثمر رسیدن این پیروزی باشکوه نقش آفرینی کرده‌اند.

صمدی یادآور شد: خانواده‌ها و مربیان باید برای تداوم و صدور پیام‌های انقلاب به نسل‌های آینده و تربیت کودکان با ارزش‌های اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کودکان آینده‌سازان کشور هستند، متذکر شد: تمام سیاست‌های جامعه باید به گونه‌ای کودکان را با ارزش‌های اسلامی آشنا سازد تنظیم شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به تشکیل کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: فضاسازی مناسب برای کودکان در محیط‌های مربوط به آنها، ارتقاء روحیه امید و نشاط در بین کودکان و نوجوانان، پرورش آینده‌نگری در بین کودکان از رسالت‌های اصلی این کمیته است.

صمدی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه‌های مختلف پرورشی و فرهنگی در قالب فعالیت‌های هنری و ادبی از مهم‌ترین وظایف این کمیته است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش ‌از 210 عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و ادبی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد برنامه 100 برنامه توسط مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان و 110 برنامه توسط دستگاه‌هایی اجرایی عضو کمیته کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

صمدی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی شامل بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها می‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد برنامه‌ها دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، اذعان داشت: امید است علاوه بر افزایش کمی در برنامه‌ها کیفیت آنها نیز افزایش یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به شاخص‌ترین برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: رونمایی از کارت‌پستال‌هایی از آثار نقاشی کودکان و نوجوانان برگزیده خراسان جنوبی در مسابقات بین‌المللی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بوده که برای نخستین بار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

صمدی با اشاره به این‌که تاکید رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی بوده است، یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت هنری کودکان و تشویق آنها این برنامه در دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

وی به سومین جشنواره عکس کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهبندان اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه و ظرفیت‌های هنری در کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه شعارنویسی خلاق در سطح کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به این‌که کودکان در فضای تظاهرات انقلاب نبوده‌اند می‌توان از ظرفیت‌های ادبی آنها برای خلق شعارهای جدید با محتوای ایرانی و مذهبی استفاده کرد.

صمدی به دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در دهه فجر امسال اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار هنری و ادبی کودکان و نوجوانان، روایتگری انقلاب، معرفی کتاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران به کودکان و نوجوانان، اجرای سرودهای انقلاب در مهدکودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون، برگزاری مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای نمایش‌های خیابانی و تئاتر، نمایش فیلم‌های کانون و غبارروبی مزار شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/22481/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول