اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی 87 باشگاه ورزشی دارد / اختصاص تنها 5 باشگاه به بانوان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود 87 باشگاه ورزشی در سطح استان، گفت: از این تعداد فقط پنج باشگاه تخصصی بانوان است.

خراسان جنوبی 87 باشگاه ورزشی دارد / اختصاص تنها 5 باشگاه به بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن‌رضا عمیدیان ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی در ارتباط با افزایش و توسعه نشاط اجتماعی اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان استان 19 برنامه محوری را در این زمینه پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: ورزش به عنوان جذاب‌ترین، تاثیرگذارترین و موثرترین راهکار ایجاد نشاط اجتماعی مطرح شده است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اذعان داشت: این اداره در سه حوزه ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کند.

عمیدیان گفت: نخستین و زیربنایی‌ترین برنامه اداره ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است که در این راستا توسعه ورزش دانش‌آموزان در مدارس در حال پیگیری است.

وی گفت: امید است با شناسایی و جذب تمامی اقشار جامعه و بدون در نظر گرفتن سن و جنس افراد بتوانیم یک اجتماع و حضور اثرگذار را در جامعه مدنظر قرار دهیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ارتباط با ورزش‌های قهرمانی استان یادآور شد: در حال حاضر 21 ملی‌پوش در حوزه‌های مختلف ورزشی در استان حضور دارند که 17 نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند.

عمیدیان اظهار کرد: در حال حاضر 102 پروژه ورزشی در دست اجرا قرار دارد که به 47 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: سرانه ورزشی استان 80 سانتی‌متر مربع است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اذعان داشت: 95 باب سالن ورزشی در استان در اختیار مردم قرار گرفته است که 33 باب در روستاهای سراسر استان در حال بهره‌برداری است.

عمیدیان با اشاره به وجود 87 باشگاه ورزشی در سطح استان، یادآور شد: از این تعداد فقط پنج باب باشگاه تخصصی بانوان است.

وی یکی از مهمترین مباحث اداره ورزش و جوانان را برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های بومی محلی عنوان کرد و افزود: ورزش‌های بومی محلی در خوسف و زیرکوه برگزار شده است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه بدنسازی و پرورش‌اندام خبر داد و گفت: این مسابقات همزمان با دهه فجر در نهبندان برگزار می‌شود و برآورد می‌شود 130 نفر در این همایش شرکت کنند.

عمیدیان هدف از مسابقات بدن‌سازی و پرورش‌اندام را شناسایی افراد و اعزام آنها به مسابقات کشوری عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین مسابقات بدنسازی و پرورش‌اندام در طبس به صورت استانی برگزار خواهد شد و برآورد می‌شود 70 نفر در این مسابقه شرکت کنند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری همایش کویرنوردی بشرویه خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر امسال 23 و 25 بهمن‌ماه همایش کویرنوردی بشرویه برگزار و برآورد می‌شود 400 ورزشکار از استان‌های مختلف کشور در این همایش حضور یابند.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول