اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی عنوان کرد:

اجرای طرح آمایش منطقه‌ای مبتنی بر نگاه علمی زیربنای توسعه ورزش قهرمانی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به راه‌کارهای زیربنایی توسعه و بالندگی ورزش استان اشاره کرد و گفت: ارائه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر همدلی با نگاه علم‌محوری و اجرای طرح آمایش منطقه‌ای ورزش استان را متحول می‌کند.

اجرای طرح آمایش منطقه‌ای مبتنی بر نگاه علمی زیربنای توسعه ورزش قهرمانی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با رویکرد علمی و اجرای طرح آمایش منطقه‌ای می‌توان گام‌های بلندی در توسعه و بالندگی ورزش استان برداشت.

وی افزود: در صدد هستیم با جذب خیران و حامیان ورزشی، احیاء و تقویت لیگ‌های استانی، راه‌اندازی پایگاه قهرمانی و افزایش بهره‌وری از امکان ورزشی سبب ارتقای جایگاه ورزشی استان در میادین ملی و بین‌المللی را مهیا سازیم.

بهره‌گیری از خرد جمعی با راه‌اندازی اتاق‌فکر در راستای فرهنگ‌سازی ورزش همگانی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی به بهره‌گیری از اساتید دانشگاه، پیشکسوتان و صاحب نظران برای حصول و نهادینه کردن ورزش در استان اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی اتاق فکر مبتنی بر خرد جمعی، استفاده بهینه از منابع موجود و تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادها و بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله گام‌های بلند و کاربردی در راستای فرهنگ‌سازی ورزش همگانی و تقویت استعدادهای ورزش پذیری استان است.

عمیدیان بر لزوم شناخت نیازها و آسیب شناسی مسائل و مشکلات ورزش خراسان‌جنوبی تاکید کرد و گفت: در همین راستا، اجرای طرح آمایش سرزمینی و قطب‌بندی مناطق بر اساس ظرفیت موجود هر شهرستان در دستور کاری این اداره کل است تا از این طریق به توان زمینه‌های رشد و تعالی رشته‌های ورزشی را دنبال کرد.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش به عنوان مسیر اصلی ورزش برای دستیابی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، تصریح کرد: مهمترین برنامه کاری‌ام در این حوزه، رایزنی برای اجماع و تلفیق برنامه‌های ورزش دانش‌آموزی با هیئت‌های ورزشی است تا از منابع اندک و محدود و ظرفیت‌های انسانی در امر استعدادیابی و شناسایی پتانسیل‌ها به درستی استفاده شود چرا که معتقدم رشد ورزش قهرمانی بدون توجه به ورزش آموزشگاهی امکان‌پذیر نیست.

تقویت مشارکت اجتماعی و فرهنگ‌سازی "ورزش برای همه" از الزامات توسعه ورزش استان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراحل نهایی تدوین سند «توسعه ورزش همگانی»استان هستیم، افزود: یکی از مزایا و ویژگی‌های اجرای طرح فرهنگ‌سازی در ورزش هزینه اندک، در برگیری مخاطبان بیشتر و توسعه نشاط و شادابی در جامعه است.

عمیدیان به ساماندهی اماکن ورزشی و ایجاد ظرفیت برای توسعه رشته‌های پرمخاطب اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های کاربردی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بهره‌گیری و تعامل با نهادهای ذیربط به ویژه حمایت‌های استاندار، معاونان استانداری، شهرداری‌ها است که می‌تواند به بهبود فضای نشاط و سلامت در جامعه کمک شایان توجهی کند.

وی با با بیان اینکه غربت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت خراسان‌جنوبی بر ورزش استان تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: یکی از عمده برنامه‌های کار‌ی‌ام، شناسایی و جذب حمایت اسپانسرهای ورزشی داخل و خارج از استان است تا بتوان از این طریق بخشی از هزینه‌های مورد نیاز توسعه ورزش قهرمانی را تامین کرد و با ایجاد انگیزه زمینه حضور پرفروغ تر ورزشکاران در رقابت‌های ملی و بین‌المللی را فراهم کرد.

جذب حداکثری افراد و برقراری تعاملات حسنه، رویکرد اصلی در برنامه هم‌افزایی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با وجود کمبود منابع و اعتبارات ملی 21 ورزشکار استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند و 13 نفر نیز در رشته‌های متنوع ورزشی به عضویت تیم درآمده‌اند و در سال جاری امید است با توجه به درخشش ورزشکاران خراسان‌جنوبی در مسابقات آسیایی و کشوری از رشد 15 درصدی نسبت به سال 91 برخودار شویم.

عمیدیان با بیان اینکه سخت محتاج و علاقه‌مند به دریافت نظرات و پیشنهادات مربیان هستم، اذعان داشت: راهنمایی، ارشاد و تجربیات گرانسنگ همه زحمت‌کشانی که به‌دلایلی، رنجیده خاطر هستند، می‌تواند کمک بزرگ و شایانی به ورزش خراسان جنوبی کند و حمایت مسئولان استانی به ویژه استاندار، بخش‌های خصوصی و دولتی نیز توجه به خیل عظیم جمعیت تحت پوشش اعم از ورزشکاران و جوانان می‌تواند زمینه‌ساز شتاب‌بخشی به توسعه و رشد ورزش و جوانان استان باشد.

وی یادآور شد: هیچ‌گاه از محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برای خود سدی نساخته‌ام و امید دارم با لطف الهی و همراهی همکاران در بخش مدیریت برنامه و بودجه از امکانات موجود بدرستی بهره‌برداری شود تا بتوانیم در پرتو تعاملات موثر در راستای هم‌افزایی به جایگاه واقعی و مورد انتظار جامعه ورزش خراسان‌جنوبی برسیم.

انتهای پیام/69014/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول