اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس گردشگری میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

شناسایی کویر حیدرآباد نهبندان با 100 درصد امنیت تضمین شده

کارشناس گردشگری و طبیعت‌گردی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان نهبندان و سیستان امنیت 100 در صدی در منطقه کویر حیدرآباد تضمین شده است.

شناسایی کویر حیدرآباد نهبندان با 100 درصد امنیت تضمین شده

سعید عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیشتر افراد به اشتباه کویر را همان بیابان فرض می‌کنند در صورتی که بیابان و کویر، دو مقوله جدا از هم هستند.

وی با بیان این‌که خاک کویر برای کشاورزی مناسب نیست، تصریح کرد: کویر به زمین‌های گلی و شور نمک‌زاری گفته می‌شود که تحت تاثیر املاح و نمک‌های مختلفی قرار می‌گیرد.

کویر حیدرآباد یکی ازمستعدترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری نهبندان

کارشناس گردشگری و طبیعت‌گردی میراث فرهنگی خراسان جنوبی از شناسایی کویر حیدرآباد خبر داد و افزود: پیدایش منطقه کویری بیشتر تحت تاثیر وضعیت زمین ساختی و جغرافیایی منطقه قرار دارد.

عبداللهی اذعان داشت: کویر حیدرآباد در 70 کیلومتری جنوب غربی نهبندان واقع شده و تا‌کنون کمتر کسی برای تحقیق به آنجا سفر کرده است.

وی این کویر را یکی از مستعدترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری نهبندان برشمرد و افزود: راه دسترسی به این کویر بسیار راحت و آسان است به گونه‌ای که افراد با خودروهای سواری می‌توانند وارد منطقه گردشگری شوند.

چشم‌انداز زیبای کویر/وجود تپه‌های کوچک به بزرگ

کارشناس گردشگری و طبیعت‌گردی میراث فرهنگی خراسان جنوبی در ارتباط با امنیت در کویر حیدرآباد نهبندان یادآور شد: با توجه به مرزی بودن شهرستان نهبندان و سیستان امنیت 100 در صدی در این منطقه تضمین شده است.

عبداللهی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این منطقه یادآور شد: این کویر از تپه‌های ماسه‌ای کوچک با ارتفاع کم آغاز و به صورت تپه‌های بزرگ و بزرگتر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: وجود این تپه‌های ماسه‌ای برای تمامی سنین مشتاق به تپه‌نوردی و ماسه‌نوردی مناسب و قابل دسترسی بوده و دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است.

ایجاد اکو کمپ کویری در حیدرآباد نهبندان

کارشناس گردشگری و طبیعت‌گردی میراث فرهنگی خراسان جنوبی از رایزنی به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه گردشگری خبر داد و گفت: توسط یک تیم کارشناس و ارزیاب تحقیقات و برآوردهای لازم در این منطقه صورت گرفته است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی برای ایجاد اکو کمپ کویری در این منطقه هستیم تا بتوانیم نیازهای اولیه گردشگران شامل چشمه بهداشتی، طراحی سنتی خانه‌ با گز و تاق برای اقامت کوتاه مدت گردشگران و غیره فراهم شود.

وی توجه زیاد به مسائل زیست محیطی و حفظ  طبیعت، توسعه پایدار کویرنوردی و صنعت گردشگری استان را از اهداف مهم احداث این کمپ برشمرد.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول