اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 10 هزار صنعتگر صنایع دستی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی حدود 10 هزار صنعتگر صنایع دستی در رشته‌های کددار فعالیت می‌کنند.

فعالیت 10 هزار صنعتگر صنایع دستی در خراسان جنوبی

محمد‌رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: صنایع دستی یک جامعه نشانگر فرهنگ و تاریخچه آن است.

وی افزود: در حال حاضر رایج‌ترین صنایع دستی استان در گروه‌های بافته‌های داری و غیرداری، نساجی سنتی و رو دوزی‌های سنتی است.

*فعالیت 7 هزار نفر در واحد‌های کارگاهی و خانگی روستایی و عشایری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی حدود 10 هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در رشته‌های کددار و مصوب صنایع دستی کشور به جز از گروه دست‌بافته‌های داری و پرزدار از قبیل قالی و قالیچه شناسایی شده است.

رضایی با بیان این‌که در خراسان جنوبی بیش‌ از 7 هزار نفر در واحدهای کارگاهی و خانگی روستایی و عشایری مشغول به تولید صنایع دستی هستند، اذعان داشت: همچنین حدود 3 هزار نفر در واحدهای کارگاهی و خانگی شهری به تولید صنایع دستی اشتغال دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 500 نفر دارای مجوز‌های سه‌گانه شامل کارت صنعتگری، اعلامیه تاسیس و پروانه تولید در استان فعالیت می‌کنند.

*فروش 850 میلیون ریال از صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این‌که فروش صنایع دستی بیشتر توسط صنعتگران به صورت خانگی و در برخی مواقع در شهر‌ یا روستای محل تولید صورت می‌پذیرد، یادآور شد: آمار دقیق و قابل استنادی در رابطه با فروش صنایع دستی استان وجود ندارد.

رضایی متذکر شد: تنها آمار رسمی و دقیق میزان فروش صنایع دستی توسط صنعتگران از طریق شرکت این افراد در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطوح مختلف امکان‌پذیر است.

وی با بیان این‌که ارزش صنایع دستی خراسان جنوبی بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون صنعتگران صنایع دستی خراسان جنوبی با شرکت در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف 850 میلیون ریال از صنایع دستی تولید شده خود را به فروش رسانده‌اند.

انتهای پیام/69021/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول