اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

پیشرفت جامعه منوط به تبیین فرهنگ کتابخوانی است

فرماندار نهبندان گفت: برای توسعه و پیشرفت جامعه باید فرهنگ کتابخوانی را تبیین کنیم.

پیشرفت جامعه منوط به تبیین فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدمهدی عظیمی امشب در جمع مدیران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان اظهار کرد: خداوند را شاکریم که دوران خدمت ما را در این برهه از زمان و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که خدمت به مردم از برترین عبادات است، ادامه داد: ما مدیران باید تلاش کنیم تا صادقانه و بی‌منت به مردم خدمت کنیم.

علم و دانش محور اصلی توسعه و ترقی است

فرماندار نهبندان با بیان این‌که مردم در تمامی صحنه‌ها پیشتاز و از مسئولان جلوتر حرکت کردند و در مواقع حساس به موقع و موثر در صحنه حاضر شدند، تصریح کرد: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید بیش از پیش فرهنگ‌های ارزشی را برای مردم بازگو کنیم.

عظیمی افزود: یکی از فرهنگ‌هایی که توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه را رقم می‌زند فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی یادآور شد: برای توسعه کشور و جامعه باید دانش را بیشتر کنیم و برای پیشرفت در تمامی زمینه‌ها فقط مباحث مادی مطرح نیست بلکه علم و دانش محور اصلی توسعه و ترقی است.

فرماندار نهبندان با اشاره به این‌که قرآن بزرگترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب عالم بشریت است، اظهار کرد: وقتی بزرگترین معجزه دین ما قرآن و آن هم کتاب است پس در می‌یابیم که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما چه ارزش و اهمیتی دارد.

عظیمی با بیان این‌که انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآن است، گفت: باید بیش از پیش در راستای تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه تلاش کنیم.

وی مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را همیاری و همکاری تمامی مسئولان و آشناسازی نسل جوان با این فرهنگ ارزشمند دانست.

انتهای پیام/69003/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول