اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد دهه فجر کرمان:

برنامه‌های دهه فجر باید برای کودکان و نوجوانان خاطره‌انگیز شود

مسئول ستاد دهه فجر استان کرمان گفت: برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید به گونه‌ای اجرا شود که برای کودکان و نوجوانان خاطره‌انگیز باشد.

برنامه‌های دهه فجر باید برای کودکان و نوجوانان خاطره‌انگیز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان اظهار داشت: تلاش‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و همکاران وی در اجرای فعالیت‌های ماندگار طی سال‌های اخیر قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: حدود هشت سال قبل این موضوع مطرح شد که آیا می‌توان بحث دفاع مقدس را در بین کودکان و نوجوانان هم نهادینه کرد که امروز شاهدیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان آثار ارزشمندی را به چاپ رسانده که برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس مؤثر است.

مسئول ستاد دهه فجر استان کرمان ابراز داشت: ایام‌الله دهه فجر از جمله مناسبت‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری برنامه‌ها همکاری دارد.

صدفی افزود: همه ساله کودکان پنج تا 17 سال و والدین آنها از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان در ایام الله دهه فجر بهره می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: آسیه تاج‌آبادی نماینده کمیته کودک و نوجوان استان کرمان در ستاد دهه فجر حضور فعالی در نشست‌ها دارد و پیگیر برگزاری برنامه‌ها است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از دهه فجر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور و ملت ایران یاد کرد و گفت: ملت ایران در دهه فجر سرنوشت خود را با توکل بر خدا، رهبری امام خمینی (ره)، وحدت کلمه و حضور گسترده مردم رقم زدند.

صدفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبدأ و منشأ دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های مختلف طی 35 سال گذشته بوده است، ادامه داد: نواقص و ضعف‌هایی هم وجود دارد و هیچ کس این مسائل را کتمان نمی‌کند.

وی اظهار داشت: دشمن با ترفندهای مختلف سعی در ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی دارد و تلاش می‌کند که جوانان ما را نسبت به آینده خود و انقلاب اسلامی ناامید کند.

صدفی بیان داشت: از سوی دیگر دشمن برای ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان تلاش می‌کند و همچنین راه‌های انحرافی را در پیش روی مردم قرار می‌دهد و ما وظیفه داریم از فرصت‌های مختلف از جمله ایام‌الله دهه فجر با این توطئه‌ها مقابله کنیم.

وی گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: در عرصه کودک و نوجوان هم خدمات ارزشمندی در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای این قشر در استان کرمان انجام شده و روز‌به‌روز بر این کارآیی و موفقیت افزوده می‌شود.

صدفی اذعان داشت: پایه و اساس فکری و شخصیتی افراد از کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و در مقطعی که هیچ کس از توطئه‌های دشمن در امان نیست باید با اجرای برنامه‌های مفید و تاثیرگذار برای شکوفایی نسل جوان تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن در بعد از عملیات کربلای پنج که متوجه شد در برابر ایران نمی‌تواند با جنگ نظامی پیروز شود و شبیخون فرهنگی را آغاز کرد و برای بی‌تاثیر کردن مجالس مذهبی ما کار کرد تا مردم ما را از مساجد گریزان کند.

مسئول ستاد دهه فجر استان کرمان ادامه داد: نشاط و شادابی در برنامه‌های دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.

صدفی ابراز داشت: برنامه‌ها ایام‌الله دهه فجر را باید به این سمت سوق دهیم که برای نسل جوان و کودکان و نوجوانان ما خاطره‌انگیز باشد و این قشر هر ساله منتظر فرا رسیدن این ایام باشند.

وی افزود: ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف بالا است، اما از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده نمی‌شود و باید برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان را به بچه‌ها سپرد تا آنها در اجرای برنامه‌ها سهیم باشند.

این مسئول از اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمان خواست تا چند برنامه بزرگ از جمله جشنواره فرهنگی و هنری را با همکاری خیران و سایر دستگاه‌ها در دهه فجر برگزار کنند.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول