اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر 1/ رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

خودجوش‌ کردن‌ برنامه‌های ‌دهه‌ فجر در مدارس‌ قزوین

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قزوین خودجوش بودن و مردمی کردن جشن‌های دهه فجر در مدارس این استان را از مهمترین محورهای برنامه‌های این ایام در سال جاری عنوان کرد.

خودجوش‌ کردن‌ برنامه‌های ‌دهه‌ فجر در مدارس‌ قزوین

خدایار باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر همچون سال‌های گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برای اجرا در مدارس در نظر گرفته شده است که در سال جاری با رویکرد «دانش‌آموز محور، معلم محور، اولیا محور» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو سطح محتوایی و نمادین و شعاری تدوین شده، افزود: رویکرد برنامه‌های پیش بینی شده در سال جاری توجه به محتوا و خروجی و کیفی کردن آنها بوده است؛ به گونه‌ای که از کمیت برنامه‌ها کاسته و به کیفیت بخشی توجه شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: در این برنامه‌ها دغدغه‌های نسل جوان، پرسش‌های آنان و انتقادات این نسل نسبت به مسئولان در نظر گرفته می‌شود و در ستادها و کمیته‌های مختلف آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باقری تصریح کرد: محور تمام فعالیت‌های دهه فجر در مدارس مدیران هستند که باید با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت کادر آموزشی مدرسه، دانش آموزان و اولیا به تدوین و اجرای برنامه های محتوایی و اثربخش در این ایام بپردازند.

وی برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران و معاونان مدارس و انتقال تجارب هر یک از آنان به دیگر مدیران را در این راستا ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیر، معلم، مربی و مشاور و دیگر کارکنان جنب و جوش لازم را برای گرامیداشت این ایام نداشته باشند، نباید از دانش آموزان نیز انتظار فعالیت و حضور در صحنه داشت و به همین دلیل توجه به نظارت و حضور کادر آموزشی مدارس در برنامه‌های این ایام در کنار دانش آموزان یک ضرورت است.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: خودجوش بودن و مردمی کردن جشن‌های دهه فجر در مدارس با محوریت شوراها و تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر و بسیج دانش آموزی از سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش قزوین است.

وی ادامه داد: اتخاذ این سیاست‌ها سبب می‌شود با واگذاری اختیار مدیریت برنامه‌ها به دانش آموزان و استفاده حداکثری از ظرفیت و توانمندی‌های آنان نتایج بهتری از این برنامه‌ها حاصل شود.

باقری با اشاره به بهره‌مندی از توان و استعدادهای درون سازمانی این اداره کل، فرهنگیان و انجمن‌های اولیا و مربیان در برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر اضافه کرد: بنا به برنامه ریزی‌های انجام شده با پایان یافتن این ایام فعالیت‌های صورت گرفته مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار می‌گیرد تا در صورت مثبت بودن روند اجرا و نتایج به دست آمده، از این شیوه در سال‌های آتی نیز استفاده شود و در غیر این صورت از تکرار نقاط ضعف در آینده جلوگیری به عمل آید.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قزوین اذعان داشت: به همین دلیل تمام زیرمجموعه‌های این اداره کل موظف شده‌اند برنامه‌های در دست اجرا و پیش بینی شده در حوزه مدیریت خود را به صورت مجزا در هر یک از بخش‌های محتوایی و شعاری به منظور بررسی و بهبود کیفی آنها در اختیار اداره کل قرار دهند. 

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول