اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ خبر داد

خرید دستگاه عدم ریزش پسماندهای خانگی به دریا در خارگ

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ از خرید دستگاه عدم ریزش پسماندهای خانگی به دریا در این بخش خبر داد.

خرید دستگاه عدم ریزش پسماندهای خانگی به دریا در خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید ستایشی ظهر امروز در نشست مسئولان جزیره خارگ با موضوع رفع مشکلات آلایندگی در این جزیره، اظهار داشت: ما همواره سعی کرده خود را به نوعی همکار محیط زیست بدانیم و با همکاران نفتی خود نیز در این زمینه بعضاً در پی مشاهده برخی موارد، درگیری‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: در بحث حفاری آلایندگی‌های دکل‌های حفاری ما هرگونه مکاتبات انجام دادیم افاقه نکرده است و حریف آن‌ها نشده‌ایم و با توجه به آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنند، هم در زمینه آبی و هم در حوزه خارکی، ما نیز گلایه مند بودیم و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و وظیفه شرکت فلات قاره است که در این زمینه نظارت کافی را انجام دهد.

مدیر روابط عمومی مدیریت عملیات عمومی خارگ عنوان کرد: برای جمع آوری باقیمانده‌های اسکله مصنوعی فلات قاره نیز به آن‌ها گوشزد کرده‌ایم و لازم است تا هرچه زودتر نسبت به جمع آوری پایه‌های قرار گرفته در ساحل و دریا اقدام شود.

وی تصریح کرد: برای تصفیه فاضلاب‌های شهری و مقابله با عدم ریزش پسماندهای خانگی به دریا دستگاهی خریداری شده است و به محض ورود آبفا به خارگ، آن را به آن‌ها تحویل خواهیم داد تا در این زمینه اقدام کنند.

ستایشی عنوان کرد: در بحث زباله‌های عفونی نیز متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که در میان زباله‌های خانگی، زباله‌های عفونی و بیمارستانی نیز مشاهده می‌شود و این نیازمند این است که این مسئله به درمانگاه‌های موجود در سطح شهر ابلاغ و گوشزد شود و سطل زباله‌های زرد رنگ پیرامون این مراکز، به داخل آن‌ها انتقال داده شود تا بصورت جداگانه حمل شوند و این مسئله اگر رعایت نشود می‌تواند بیماری‌های متعددی را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در بحث توسعه فضای سبز نیز 5500 نهال خریداری شده است که بخشی از آن به منطقه شهری اختصاص خواهد یافت.

ستایشی اشاره داشت: یکی از مشکلات عمده ما در بحث زباله‌های غیرقابل بازیافت هست که برای دفن آن‌ها مشکل داریم و با توجه به اینکه اجازه دفن آن در جزیره را هم نداریم، نمی‌دانیم با آن‌ها چه کنیم و این زباله‌ها روی هم تلنبار شده‌اند و باید در بیرون از جزیره برای دفن آن‌ها رایزنی صورت گیرد و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول