اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ویژه خارگ مطرح کرد

لزوم نصب ایستگاه‌های سنجش آلایندگی آنلاین در خارگ

بخشدار ویژه خارگ، با توجه به میزان آلودگی خارگ، بر نصب ایستگاه‌های سنجش آلایندگی آنلاین در خارگ تاکید کرد.

لزوم نصب ایستگاه‌های سنجش آلایندگی آنلاین در خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی قاسمی صبح امروز در نشستی که به مناسبت هفته پاک با حضور مدیرکل سازمان حفاظت زیست استان در خارگ برگزار شد، اظهار کرد: هفته پاک را خدمت همه دوستان به ویژه نیروهای خدوم محیط زیست تبریک عرض می‌کنیم و حضور جناب مطهری به جزیره‌ای که بیش از 95 درصد نفت کشور را صادر می‌کند و اهمیت ویژه‌ای برای کشور دارد خیرمقدم می‌گوییم.

وی خاطر نشان کرد: خارگ با توجه به شرایط خاص آن از لحاظ محدود بودن مکانی آن و محصور ماندن آن در مواقعی که شرایط جوی نامساعد است، نیاز به توسعه فضای سبز و محیط زیستی سالم، برای رفع درگیری‌های ذهنی مردم دارد و محیط زیست نیز به عنوان یکی از جنبه‌های غیرقابل اغماض در امر پایداری مطرح است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: وجود دستگاه‌های سنجش آلایندگی در محیط‌های صنعتی که آلایندگی بسیاری دارد و مردم در آن به عنوان یک پدافند غیر عامل حضور دارند، ضروری محسوب می‌شود و این دستگاه‌ها باید در مناطق مسکونی نیز با همکاری شرکت‌های نفتی نصب شود و سلامتی مردم، قبل از هر اقدام دیگری برای ما اهمیت دارد و گام برداشتن در راستای آن الزامی است.

وی عنوان کرد: خارگ قبل از هر مشکل، دارای آلایندگی‌های بسیاری است که به واسطه حضور شرکت‌های نفتی ایجاد شده و با دعوتی که از یکی از پروفسورهای ترکی به این جزیره صورت گرفت، مشخص شد این جزیره به عنوان یکی از آلوده‌ترین مناطق که شامل پساب‌های صنعتی ایست که به زیست بوم ماهیان آسیب جدی وارد کرده، مطرح است.

قاسمی با تاکید بر اجرا و توسعه برنامه‌های زیست محیطی در راستای مقابله با این آلایندگی‌ها افزود: امیدواریم نهادها و شرکت‌های مربوطه در این راستا با افزایش و اختصاص بودجه در این زمینه، تداوم صنعت را در کنار هوای پاک شاهد باشیم و همچنان که ما در راستای توسعه صنعت گام برمی‌داریم، باید در راستای توسعه محیط سالم برای نیز گام برداشت و حفظ سلامت کارکنان خود شرکت‌های نفتی نیز برای ما مهم است.

وی اضافه کرد: در خارگ هیچگونه ایستگاه سنجش آلودگی هوا بصورت آنلاین  وجود ندارد و این ضرورت دیده می‌شود که این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های نفتی که آلایندگی منطقه را به وجود آورده‌اند ایجاد شود و تعامل و همکاری خود با حفاظت محیط زیست را افزایش دهند تا این سازمان نسبت به شناسایی مشکلات زیست محیطی اقدام و در جهت رفع آن تلاش کند.

بخشدار ویژه خارگ ذکر کرد: پساب‌های صنعتی و زباله‌های عفونی و بیمارستانی نیز همواره مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که باید در این زمینه نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول