اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ تاکید کرد

لزوم افزایش درآمدزایی شهرداری خارگ

امام جمعه خارگ بر لزوم افزایش درآمدزایی شهردار خارگ تاکید کرد.

لزوم افزایش درآمدزایی شهرداری خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی صبح امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خارگ اظهار کرد: تعبیر مردم در کلام ما یعنی تمام کسانی که در خارگ زندگی می‌کنند و چه کسانی که امنیت جزیره را تامین می‌کنند و چه کسانی که صنعت آن را می‌چرخانند و شما نیز نماینده همه آن‌ها چه بومی و چه غیر بومی هستید.

وی عنوان کرد: جزیره خارگ برای کشور و همه مردم مهم است و لذا مسئولینش نیز به تناسب، در اهیمت خاصی هستند و همه با دید دیگری به ما نگاه می‌کنند و در پایتخت نیز مسائل شهری ما به طور ویژه‌ای مورد رصد قرار می‌گیرد چرا که خارگ بیش از 60 درصد بودجه کشور را تامین می‌کند.

امام جمعه خارگ خاطر نشان کرد: اگر 22 فاز عسلویه راه اندازی شود، باز هم نخواهد توانست نیمی از بودجه کشور را تامین کند اما این جزیره جزو 14 نقطه استراتژیک دنیا محسوب می‌شود و لذا در این زمینه مردم نیز اهمیت ویژه‌ای برای ما دارند و باید زمینه رضایت‌مندی آن‌ها را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر پیگیری شورای شهر برای وصول بودجه مورد نیاز خارگ گفت: در اسنادی که هست وزارت کشور مالک را دولت و بهره‌بردار را نفت عنوان کرده و مقرر کرده است که خدمات‌دهی به مردم بر عهده نفت باشد و این شامل تمام خدمات می‌شود و وظیفه شما به عنوان نمایندگان مردم این است که این مطالبات را وصول کنید اما نکته‌ای دیگر را نیز باید مد نظر قرار دهید و آن این است که خارگ هم جزو استان بوشهر محسوب می‌شود و از بودجه استان سهمی دارد و باید بتوانید این بودجه را نیز وصول کنید و تمام بار خدمت‌دهی را بر دوش نفت نیاندازید.

کمالی تصریح کرد: وظیفه شما است که در راستای خدمت‌دهی و افزایش سطح رفاه مردم خارگ بکوشید و برای آن باید تمامی راه‌ها را دنبال کنید چرا باید بودجه خارگ در شهرستان‌های دیگر استان خرج شود و تامین بودجه شهر خارگ را به نفت محول کنند، ما در طی این سال‌ها در خیلی از زمینه‌ها بلاتکلیف مانده‌ایم و نتیجه‌اش این شده است که در بحث نوسازی مدارس در رتبه آخر قرار گرفته‌ایم یعنی حتی پس از نوسازی مدارس روستایی و این در حالی است که این فقط به واسطه حضور نفت بوده اما می‌بینیم که بیشتر مدارس ما بیش از 50 سال از زمان ساختشان می‌گذرد و برای ساخت مدارس جدید اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: آلاینده‌ها و ارزش افزوده حق مردم خارگ است و نمایندگان ما باید از این حق دفاع کنند و بنده تاکنون دو جلسه با استاندار محترم در این زمینه داشتم و برای وصول این حق، بسیاری از راه‌ها را بررسی کرده‌ایم و نیاز هست که شهرداری و شورای شهر در راستای درآمدزایی گام بردارد.

امام جمعه خارگ افزود: ما مسئله آب شرب خارگ را دنبال کردیم و با وجود تمام مشکلات این مسئله انجام شد و بسیاری از مشکلات برطرف شد اما شما نیز باید پیگیر راه اندازی آب شیرین‌کن‌ها باشید چرا که سختی آب شرب بالاست و این آسیب‌هایی از جمله ریزش مو، سیاه کردن دندان‌ها، سوزش معده و مواردی دیگر در طی طولانی مدت ایجاد خواهد کرد و نیاز هست آزمایش بصورت مداوم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آب تصفیه شده به این آب شرب تزریق شود و منطقه شهری نیز باید آبش مثل منطقه شرکتی 24 ساعته شود.

کمالی اضافه کرد: بچینگ و شرکت حمل و نقل دریایی مواردی درآمدزا محسوب می‌شود آن را پیگیری کنید و باید زیر بار خدمات سخت بروید و از آن واهمه‌ای نداشته باشید و همچنان که الان هفته وحدت است، برای شما باید هر روز، روز وحدت باشد و باید از بسیاری از مسائل گذشت کرد و این همکاری و همیاری را تا آخر دوره حفظ کنید.

وی با تاکید بر حمایت ورزش و ورزشکاران افزود: بودجه در اختیار ورزشکاران قرار دهید و ورزش ما که امروزه مرده شده و این مسئله افسردگی‌های بالایی در سطح خارگ به وجود آورده است را دنبال کنید ولو اگر وظیفه شما نباشد و شاید برخی از کارهای اجرایی اثر بنایی و عمرانی نداشته باشد اما تاثیر آن را در روحیه مردم و میزان رضایت آن‌ها خواهید دید و لذا 40 درصد از بودجه خود را به مباحث خدماتی اختصاص دهید و اگر شما بتوانید درآمدزایی داشته باشید، مسئولان نفت نیز بهتر به شما کمک خواهند کرد.

امام جمعه خارگ عنوان کرد: در بحث فضای سبز و تنظیمات، خدمات‌دهی شرکت‌های نفتی را به عهده بگیرید و این خود راه درآمدی محسوب می‌شود و اگر تصمیمات بزرگی در شورا گرفته می‌شود، دست شهردار را برای انجام کار باز بگذارید و این امر به تسریع و تسهیل امور کمک خواهد کرد و ما به تحولات عظیم در خارگ امیدوار هستیم و اگر مردم از شما راضی باشند، خداوند نیز از شما راضی خواهد بود.

وی اضافه کرد: شما نماینده مردم حاضر در منطقه شرکتی هم هستید و باید بتوانید مشکلات آن‌ها را نیز برطرف کنید و با توجه به اینکه آمار افسردگی به خصوص در آن منطقه بیشتر است، باید در این زمینه نیز راهکاری بیاندیشید و همچنین می‌توانید بودجه خدماتی نفت را دریافت کنید و کارهای خدماتی را انجام دهید و به این طریق آن‌ها نیز دغدغه کمتری خواهند داشت و قادر خواهند بود کارهای بزرگتری انجام دهند و شما نیز خواهید توانست خدمات بهتری به مردم ارائه دهید.

انتهای پیام/6606/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول