اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خارگ:

آلایندگی‌ها، اکوسیستم خارگ را با خطر مواجه کرده است

رئیس شورای شهر خارگ از آلایندگی‌هایی‌ خبر داد که اکوسیستم خارگ را با خطر مواجه کرده است.

آلایندگی‌ها، اکوسیستم خارگ را با خطر مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین داربویی صبح امروز در نشست با مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: نیروهای زحمت‌کش محیط زیست به واقع با تلاش‌های شبانه‌‌روزی خود ایثار می‌کنند و ما باید ببینیم گذشتگان چه جزیره‌ای به ما تحویل دادند و ما به آیندگان چه جزیره‌ای را قرار است تحویل دهیم.

وی افزود: خارگ در گذشته جزیره‌ای بود که محصول‌های کشاورزی آن زبان زد خاص و عام بود و به گناوه و دیلم صادر می‌شد، صید ماهی و مروارید آن به لحاظ وفور آن‌ها در فاصله فی مابین جزیره خارگ و خارگو نیز معروف بود و صیادان زیادی را از سایر نقاط به اینجا می‌کشاند، مردمانی شاد و خرم و فضایی پاک داشت اما امروزه افسردگی و دلمردگی در بین مردم بیداد می‌کند، صید ماهی کاهش یافته است، اهو آلوده شده است و بیماری‌های پوستی و ریوی مردم را آزار می‌دهد و تاثیر منفی آن بر محیط زیست و اکوسیستم خارگ را مشاهده می‌کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ اذعان داشت: امیدوارم دوستان به ویژه دوستان نفتی با رویکردی بهتر به این مسئله نگاه کنند تا دیگر نیازی به برگزاری این جلسات نباشد باید بدانیم که لطمات و آسیب‌هایی که به مردم و آثار باستانی خارگ وارد می‌شود جبران ناپذیر است.

وی اشاره کرد: امیدوارم این آلایندگی‌ها کنترل شود تا اصلاً نیازی به پرداخت حق آلایندگی نباشد که پول آن نیز در خارج از جزیره و در شهرستان‌های دیگر خرج شود.شهرداری مطالباتی را از فلات قاره داشته که متاسفانه این شرکت با قسط بندی آن، امکان هرگونه فعالیت برای احداث پروژه‌هایی برای مقابله با این موضوع را از ما صلب کرده است و امیدوارم در این زمینه نیز اقدامات بهتری صورت گیرد.

دستگاه‌های پایش آلاینده‌های محیطی در منطقه بومی‌نشین خارگ نصب شود

شهردار خارگ نیز اظهار کرد: امیدواریم دستگاه‌های پایش آلاینده‌های محیطی همانگونه که در منطقه صنعتی و مسکونی شرکت نفت نصب می‌شود، در منطقه بومی نشین نیز نصب شود.

احمد بارگاهی افزود: دیدگاه پتروشیمی در راستای اهمیت و توجه به حفاظت از محیط زیست بسیار خوب و ستودنی است اما امیدواریم هزینه‌ای که بابت حق آلایندگی داده می‌شود، به خود خارگ و این مردم اختصاص یابد.اداره بندر و دریانوردی خارگ با توجه به آلایندگی‌هایی که ایجاد کرده است، تاکنون خدمات چندانی در این راستا ارائه نکرده است و انتظار می‌رود این روند در آینده مطلوب تر باشد.

وی عنوان داشت: در مصوبات گذشته، شرکت فلات قاره با توجه به تولید آلایندگی‌ها، باید خدماتی همچون خدمات فرهنگی، فضای سبز و غیره که شامل 11 بند است را به مردم ارائه می‌داد اما متاسفانه تاکنون حتی یک بند از آن‌ها نیز اجرایی نشده است و امیدوارم خدماتی که در این زمینه به منطقه شرکتی داده می‌شود، برای منطقه بومی نشین نیز در نظر گرفته شود.

انهتای پیام/66006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول