اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی رتبه نخست امدادرسانی کشور را کسب کرد

مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه نخست امداد رسانی در کشور را کسب کرده، گفت: در زلزله آذرماه سال گذشته، هلال احمر استان از نظر سرعت عمل مقام نخست و از نظر حجم کاری مقام دوم را کسب کرده است.

خراسان جنوبی رتبه نخست امدادرسانی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رحیم شهریاری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال برگزار شد، اظهار داشت: در ارزیابی صورت گرفته در حوزه امداد و نجات که کار اصلی سازمان هلال‌احمر است در 24 شاخص مورد ارزیابی شده خراسان جنوبی، اصفهان و کرمان بهترین استان‌ها در حوزه امداد و نجات معرفی شدند.

وی ادامه داد: در ارزیابی صورت گرفته در زلزله آذرماه سال گذشته که دومین حادثه بزرگ خراسان جنوبی در کشور شناخته شد سازمان هلال‌احمر خراسان جنوبی از نظر سرعت عمل مقام نخست و از نظر حجم کاری مقام دوم را کسب کرده است.

جمع‌آوری شش میلیارد ریال در طرح فرشتگان رحمت  

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه هلال‌احمر خراسان جنوبی در حوزه داوطلبان در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و در طرح فرشتگان رحمت مقام نخست را در کشور کسب کرده، افزود: در طرح فرشتگان رحمت در پایان سال گذشته 6 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است که یک میلیارد و 300 میلیون ریال را خود داوطلبان هلال‌احمر استان جمع‌آوری کرده‌اند.

شهریاری اضافه کرد: در ایام نوروز یک میلیون و 970 هزار نفر به پست‌های هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند که در ارزیابی‌های کشوری جزء نخستین استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به بخش درمان هلال‌احمر گفت: در بخش درمان با محوریت داروخانه‌ها هلال‌احمر، خراسان جنوبی جزء استان‌های نخست کشور شده و شهر‌های کرمان و بیرجند از نظر کارآیی و اثربخشی و همچنین پاسخگویی بهترین رتبه را کسب کرده‌اند.

افتتاح شعبه هلال احمر در شهرستان زیرکوه

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از افتتاح شعبه هلال‌احمر در شهرستان زیرکوه خبر داد و تصریح کرد: تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی مجوز تاسیس شعبه هلال‌احمر را دارند و در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف هم این شعبه تاسیس می‌شود.

شهریاری با بیان اینکه سوله امدادی شهرستان سربیشه هم 24 اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود، بیان داشت: برای این سوله با 430 متر مربع 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی از پد بالگرد در پایگاه هلال‌احمر در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: برای این پد بالگرد 35 میلیون ریال هزینه شده است.

اعزام 10 کاروان سلامت به مناطق محروم خراسان جنوبی

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه انبار امدادی در تمام شهرستان‌ها نداریم، گفت: پیگیری می‌شود که سوله امدادی در تمامی شهرستان‌ها احداث شود.

شهریاری با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته هلال در استان اضافه کرد: تعداد 10 کاروان سلامت با هدف تست‌های سلامت همراه با دارو به مناطق محروم شهرستان‌ها اعزام می‌شود.

وی اهداء خون، ایجاد ایستگاه سلامت در نماز جمعه تمامی شهرستان‌ها، حضور داوطلبان در ادارات به منظور ارائه اطلاعات آموزشی و عضوگیری را از دیگر اقدامات هفته هلال برشمرد.

آغاز عملیات اجرایی پایگاه امدادی جاده‌ای در خراسان جنوبی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی ایجاد کارگروه تخصصی امداد و نجات در تمام شهرستان‌ها، بحث توان‌افزایی خواهران و برادران را از دیگر اقدامات هلال‌احمر دانست.

شهریاری متذکر شد: در چهار کانون جوانان شامل دانشگاه پیام‌ نور خوسف، زندان خواهران بیرجند، زندان برادران فردوس و شهر نیمبلوک قاینات آموزش کمک‌های امدادی انجام می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی پایگاه امدادی جاده‌ای در شهرستان بیرجند خبر داد و اذعان داشت: این زمین با 1.5 هکتار با اعتبار 150 میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان کمک استانداری‌ها به هلال‌احمر در خراسان جنوبی بوده است.

انتهای پیام/69013/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول